Cea mai veche şi mai spectaculoasă rută de cale ferată din România nu va fi închisă de CFR
0Marcel Vela, ministrul de Interne, a primit asigurări de la noul ministru al Transporturilor, Nicolae Bode, că trenul Anina-Oraviţa va circula normal.
Deşi CFR Călători a anunţat, înainte de alegerile prezidenţiale, că din15 decembrie 2019, de la intrarea în vigoare a noului mers al trenurilor, scoaterea transportului regulat pe secţia Oraviţa-Anina, acest lucru nu se va întâmpla.
Anunţul a fost făcut de Marcel Vela, noul ministru de Interne în Guvernul Orban.
„Aşa cum a promis PNL, trenul Anina-Oraviţa va circula normal! Indiferent de dorinţa pesediştilor cucişti, cei care s-au opus şi au radiat din Mersul Trenurilor acest traseu feroviar superb, el va rămâne un punct turistic emblematic pentru Banatul de Munte!
Mulţumesc colegului, ministru al Transporturilor, Nicolae Bode, cel care astăzi, de Moş Nicolae, mi-a făcut o surpriză şi a oferit bănăţenilor cel mai frumos cadou!”, a scris Marcel Vela, pe pagina sa de Facebook.
CFR Călători voia ca în locul perechii de trenuri permanente, să fie fi introduse trei perechi de trenuri turistice cu circulaţie facultativă. Aceste trenuri urmau să fie puse în circulaţie doar la cererea grupurilor de turişti, solicitarea fiind făcută cu 15 zile înainte, iar grupul trebuie să fie format din minim 30 de membri.
Ruta Simmeringului Bănăţean: Oraviţa – Anina şi retur este ce mai spectaculoase din România, fiind şi cea mai veche din Sud-Estul Europei. Traseul are 14 tuneluri, 10 viaducte, tăieturi în munte pe o lungime de 21 de kilometri, respectiv peste două treimi din întregul traseu.
Timişoreanul Flavius Sebastian a iniţiat o petiţie online prin care cerea Ministerului Transporturilor să schimbe decizia CFR.