Afacerile online din Banat sunt reclamate pe bandă rulantă la Protecţia Consumatorilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mizând pe preţuri mai mici decât în magazinele de specialitate, afacerile online au ajuns să fie tot mai atrăgătoare pentru timişeni. Cum cifra de afaceri li s-a dublat, respectiv triplat în ultimii doi ani, magazinele online au ajuns să fie o problemă pentru Protecţia Consumatorului Timiş din punctul de vedere al numărului de plângeri depuse împotriva lor.

În medie, fiecare produs vândut într-un magazin digital este mai ieftin decât într-un hypermarket sau magazin specializat cu 15-30 la sută. Astfel de oferte tentante au dus la o explozie a profitului în rândul proprietarilor, dar pe lângă beneficii au apărut şi problemele. Doar anul acesta, zeci de timişoreni s-au simţit înşelaţi şi au apelat atât la Protecţia Consumatorului Timiş, cât şi la Inspectoratul de Poliţie Timiş.

Cele mai multe sesizări vin de pe urma unor neînţelegeri. Astfel, datele tehnice de pe site-uri arată un anume produs, dar când are loc livrarea, clientul descoperă un produs asemănător, dar net inferior calitativ. "Recunosc că am avut probleme cu anumiţi clienţi, dar s-a dovedit că vina nu ne aparţinea. Mai precis, mulţi dintre termenii de pe partea de IT&C pe care noi îi folosim sunt ciudaţi pentru cumpărătorii mai în vârstă. Tocmai din această cauză apar şi neînţelegerile", a spus Alex Rada, patronul unuia dintre primele magazine de IT&C online din Banat.

La rândul lor, şi proprietarii magazinelor au probleme, pentru că o parte dintre clienţi îi "trag în piept" atunci când vine vorba de plată. Aceştia aleg să plătească online fie cu carduri care nu le aparţin, fie emit file cec false în cazul firmelor. Poliţia intră pe fir, dar până la recuperarea prejudiciului pot trece şi câţiva ani.

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite