Mihaela Cojocnean este profesorul cu care Târgu-Mureşul se mândreşte!

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Mihaela Cojocnean este dascălul cu care Târgu-Mureşul se mândreşte
Mihaela Cojocnean este dascălul cu care Târgu-Mureşul se mândreşte

În urma votului cititorilor noştri, Mihaela Cojocnean, profesoară de matematică la Colegiul Economic Transilvania, a fost desemnată câştigăzoarea campaniei "Profesorii cu care ne mândrim".

Se poate spune că pentru doamna Cojocnean, profesia în care a făcut şi face carieră îi era destinată de mică, aşa cum şi dumneaei mărturiseşte. "M-am gândit la cariera didactică încă din clasele primare, ca orice copil, dar acest lucru mi-a fost insuflat şi de învăţătoarea mea, iar apoi de profesorul de matematică, domnul Neamţu Emil, participând an de an la olimpiadele şcolare, iar în clasa a VII-a obţinând chiar premiul III la faza judeţeană". Aceasta a absolvit Colegiul Naţional Al. Papiu Ilarian în anul 1998, specializarea matematică-fizică, iar patru ani mai târziu Universitatea Petru Maior, specializarea matematică-informatică. Se poate spune, deci, că matematica a reprezentat un element pe care actualul dascăl de la Eco l-a ţinut cât mai aproape.

Dealtfel, doamna Cojocnean admite că a avut mereu o înclinaţie spre ştiinţele exacte şi spre partea reală, în detrimentul celei umane.

Fiind un dascăl apreciat de elevi datorită pasiunii cu care îşi face meseria, rezultatele nu au întârziat să apară. Astfel, în 2009, alături de eleva Anca Baciu, profesoara a reprezentat pentru prima dată judeţul Mureş la faza naţională a concursului de matematică Aplicată „Adolf Haimovici” organizat la Iaşi, unde a obţinut menţiunea a II-a. "Ulterior, concursul a devenit o tradiţie pentru judeţul Mureş, anul trecut participând 18 elevi, 4 dintre aceştia fiind elevii mei, care au obţinut şi premii. Menţionez că este singurul concurs la nivel naţional la care pot participa elevi de la profil tehnologic, tehnic, ştiinţele naturii şi profil uman", spune doamna Cojocnean.

Matematica a devenit, aşadar, o modalitate prin care faima învăţământului mureşean a atins cote naţionale. Acest lucru nu poate fi realizat decât cu multă muncă şi cu abnegaţie, iar cât timp meseria depăşeşte graniţele sufleteşti impuse de un banal loc de muncă, performanţele devin o constantă. "Îmi place ceea ce fac. Pentru mine, aceasta e mai mult decât o meserie, e un mod de viaţă, pe care mi l-am asumat dincolo de toate greutăţile cu care se confruntă învăţământul astăzi", afirmă perofesoara.

Respectul reciproc e esenţial pentru reuşita procesului educativ

"Pentru a fi un bun profesor, cele mai importante calităţi sunt, pe lângă cunoştinţele
ştiinţifice şi tactul, talentul pedagogic, abilităţile empatice cu ajutorul cărora poţi cu
adevărat să înţelegi copiii
şi să priveşti lumea cu ochii lor. Fără îndoială, un bun profesor
trebuie, nu numai să comunice adecvat informaţia, ci şi să iubească şi să înţeleagă copiii.
În esenţă, consider că relaţia elev-profesor trebuie să fie bazată pe respect reciproc", spune doamna Cojocnean.

Clasa Mihaelei Cojocnean

E o meserie complexă, aceea de profesor, deoarece pe lângă faptul că dascălii trebuie să fie extrem de bine pregătiţi, ei trebuie să ţină cont de personalitatea elevilor pe care îi educă. Doamna Cojocnean consideră co şcoala ideală ar trebui să le ofere elevilor şansa de a-şi alege direcţia în viaţă pe baza propriilor trăsături de personalitate. "În opinia mea, cuvântul cheie în „şcoala ideală” ar trebui să fie „alegere”. Consider că pentru a reuşi în viaţă, un copil trebuie direcţionat încă din primii ani spre domeniile care sunt compatibile cu trăsăturile sale de personalitate, cu talentele sale. Astfel, ar fi ideal ca în şcoli să se realizeze clase diferite pe domenii de formare. Consider că mulţi tineri
nu îşi găsesc drumul pentru că nu sunt orientaţi conform dorinţelor şi posibilităţilor lor
de dezvoltare.
Spre exemplu, sunt multe situaţii legate de informarea elevilor de clasa a
8-a care sunt puşi în faţa unei prime alegeri importante: cea a liceului şi a profilului. O
direcţionare corectă a elevului, încă din primii ani de şcoală, ar evita situaţiile în care un
elev care a absolvit un profil filologic optează pentru o carieră în inginerie sau medicină,
deşi are multe carenţe în aceste domenii", e de părere doamna Cojocnean.

Este nevoie de o schimbare

Întrebată despre cum vede viitorul educaţiei româneşti, profesoara consideră că este nevoie de o schimbare pentru ca şcoala românească să performeze. "Sper din tot sufletul ca schimbările prognozate să aibă loc odată cu noua lege a învăţământului să ducă la o însănătoşire a sistemului, aceasta şi datorită faptului că, în opinia mea, educaţia este cel mai important factor de schimbare şi progres al unei naţiuni. Pentru mine, cel mai important lucru este să reuşesc să nu mă demotivez, să-mi păstrez entuziasmul în pofida tuturor piedicilor din sistemul de învăţământ (salarii mici, baza materială insuficientă, programe încărcate) şi din afara sistemului de învăţământ (nenumăratele campanii media împotriva dascălilor)", declară Mihaela Cojocnean.

Târgu-Mureş

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite