Valahia Expres va lega București de Târgoviște. Localitățile traversate de viitorul drum rapid

0
Publicat:

Traseul prevăzut în proiectul gândit de autoritățile din Dâmbovița pornește din comuna Corbeanca (Ilfov) și se termină în actuala centură a Târgoviștei, prin conectarea la sensul giratoriu existent.

Drum Expres Bucuresti Targoviste. FOTO CJ Dâmbovița
Drum Expres Bucuresti Targoviste. FOTO CJ Dâmbovița

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a aprobat varianta finală de traseu pentru Drumul Expres București-Târgoviște „Valahia Expres”.

Drumul expres va avea lungimea de 62 km și va traversa localitățile Mogoșoaia, Corbeanca, Buftea, Crevedia, Niculești, Butimanu, Cojasca, Bilciurești, Cornățelu, Dobra, Băleni, Bucșani, Comișani, Văcărești, Ulmi și se va opri în Târgoviște.

În 2024, proiectantul „TPF Inginerie” va preda întreaga documentație tehnică inclusă în studiul de fezabilitate, a anunțat miercuri Ionuț Săvoiu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Licitația pentru execuția lucrărilor ar putea fi lansată la finalul anului viitor, iar finalizarea celor 62 de kilometri de Drum Expres în 2028.

Cu acest drum, soluție complementară și distinctă a proiectului de modernizare a actualei rute care leagă Târgoviștea de București, județul Dâmbovița va deveni mult mai atractiv pentru investitori, iar timpii de transport, indiferent că vorbim de mărfuri sau persoane, vor fi mult mai rapizi”, a precizat președintele Consiliului Județean Dâmbovița, Corneliu Ștefan.

Contractul are o valoare de 11 milioane lei şi are o durată de 25 de luni, din care primele două luni pentru studiul de prefezabilitate şi următoarele 23 de luni pentru studiul de fezabilitate care durează 18 luni, asistenţă tehnică la licitaţia de proiectare şi execuţie (4 luni).

Pot previziona că dacă nu apare nimic impredictibil care să întârzie acest proiect este posibil ca până prin 2028 să avem un drum rapid către București. Drumul expres va scurta timpul de deplasare către Capitală, către Aeroportul Otopeni, va devia traficul de tranzit din localitățile situate pe DN71, DN1A și DJ 711, va face joncțiunea între Drumul Expres Găești Ploiești și autostrada ocolitoare a capitalei A0, va crește siguranța circulației, confortul călătoriei și capacitatea de transport rutier. Pe lângă toate aceste efecte benefice directe, cred că poate cel mai important este faptul că o zonă mai puțin urbanizată, dar pitorească si poate încă nedescoperită suficient a județului nostru devine mai accesibilă, astfel va avea șansa să prindă viață și să intre într-o noua etapă de dezvoltare economică”, a transmis Ionuț Săvoiu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

În cadrul proiectului vor fi realizate următoarele:

-️ Poduri în lungime de 2,3 km;

- Două spații de servicii;

- Un centru de întreținere și coordonare;

- 6 noduri rutiere;

- 32 de lucrări de artă;

- 124 km de drumuri de întreținere;

- 250 km de șanturi și rigole.

În paralel cu proiectarea Drumului Expres București – Târgoviște, CNAIR are contracte de proiectare și execuție semnate cu turcii de la Esta pentru modernizarea DN 71 Târgoviște – Sinaia (lărgire la 4 benzi) respectiv modernizare (fără lărgire) pentru tronsonul Târgoviște – Sinaia. Modernizarea și lărgirea DN 7/DN 71, șosele care tranzitează localitățile a fost subiectul unei dispute tehnice despre care fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă susținea că este o soluție de secol XX.

Târgovişte

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite