Bilanţul ISU Dâmboviţa pe 2013: 9.389 de situaţii de urgenţă, cu peste 1700 mai multe decât în 2012

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Serviciul Mobil de Urgenţă Reanimare şi Descarcerare Dâmboviţa a fost operaţionalizat începând cu luna mai a anului trecut. Asta a făcut ca serviciile profesioniste dâmboviţene să acţioneze mai multe  situaţii de urgenţă, 9.389, în anul 2013, faţă de 7.641 produse în anul 2012.

SMURD Dâmboviţa funcţionează în cadrul ISU ”Basarab I” Dâmboviţa, colaborând în desfăşurarea acţiunilor de intervenţie cu Unitatea de Primiri Urgenţe (UPU) din cadrul Spitalului Judeţean de Urgenţă Târgovişte şi Serviciul de Ambulanţă Judeţean Dâmboviţa.

Ambulanţele tip B au în componenţă câte 2 paramedici şi şofer, toţi trei pompieri, special instruiţi în acordarea primului ajutor calificat. În prezent sunt operaţionale echipaje SMURD la Detaşamentele de Pompieri din Târgovişte, Titu, Găeşti, Moreni şi Pucioasa, precum şi la Gărzile de Intervenţie de la Fieni, Corneşti, Voineşti şi Potlogi.

Scăderea numărului de controale la instituţii se datorează faptului că în cursul anului 2012 au fost executate controale de prevenire la secţiile de votare amenajate pe teritoriul judeţului Dâmboviţa cu ocazia alegerilor locale şi parlamentare.

Deşi numărul total al activităţilor preventive executate a scăzut faţă de anul trecut, numărul deficienţelor constatate a înregistrat o creştere cu 25,93 %. De remarcat este faptul că, în acest an am reuşit să menţinem tendinţa de scădere a incendiilor produse la operatori economici şi instituţii, înregistrându-se scăderi faţă de anul precedent de circa 3,7%. 

Activităţile de prevenire a situaţiilor de urgenţă s-a desfăşurat preponderent la instituţii publice, operatori economici cu risc mare şi foarte mare de incendiu, la obiective în care se desfăşoară activităţi socio-economice şi culturale la care participă un număr mare de persoane sau la care, cu prilejul activităţilor anterioare, au fost depistate deficienţe grave şi/sau numeroase în aplicarea legislaţiei specifice.

Au fost respinse un număr de 41 documentaţii tehnice (17 solicitări privind eliberarea avizelor de securitate la incendiu, 24 privind eliberarea autorizaţiilor de securitate la incendiu).

În anul 2013 au fost desfăşurate 85 activităţi cu cercurile de elevi. Faţă de anul 2012, această activitate a înregistrat o creştere cu 57,4%.

S-a asigurat buna desfăşurare a proiectului în cadrul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „Situaţii de Urgenţă Sud Muntenia” pentru „Achiziţii de echipamente specifice pentru îmbunătăţirea capacităţii şi calităţii sistemului de intervenţie în situaţii de urgenţă şi pentru acordarea asistenţei medicale de urgenţă şi a primului ajutor calificat în regiunea Sud Muntenia” – etapa a II-a, urmând ca în acest an să fie achiziţionate 2 autospeciale de lucru cu apă şi spumă de capacitate de 7000 litri respectiv 9000 litri.

La nivelul inspectoratului sunt în dotare 9 ambulanţe SMURD cu un consum anual de motorină de 35061 litri (48,6%) şi 89 de autospeciale (stins incendii, salvări persoane, asanare pirotehnică, transport, etc.) şi motopompe care au avut un consum anual de 37071 litri (51,4%) din cantitatea totală de 72132 litri motorină.

ACTIVITATEA PE LINIE FINANCIARĂ

În anul 2013 finanţarea Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă “Basarab I” Dâmboviţa a fost asigurată din alocaţii de la bugetul de stat.

Creditele bugetare deschise au fost folosite pentru acordarea integrală şi la timp a drepturilor salariale conform prevederilor legale în vigoare, a normelor de hrană pentru cadrele militare şi personalul civil, a contribuţiilor aferente bugetului de stat, precum şi pentru achitarea altor drepturi băneşti în limita bugetului de cheltuieli aprobat.

Creditele bugetare alocate pentru bunuri şi servicii au fost utilizate pentru achitarea cu prioritate a următoarelor naturi de cheltuieli:

cheltuieli curente de întreţinere şi funcţionare a inspectoratului, în special cheltuieli cu energie electrică, gaze naturale, apă, canal, salubritate şi telefoane, reprezentand 53,04% din creditele bugetare deschise la acest titlu;

cheltuieli privind contravaloarea consumurilor de carburanţi, lubrifianţi şi piese de schimb, reprezentand 40,26 % din creditele bugetare deschise;

celelalte cheltuieli în procent de 6,70% reprezentând contravaloarea reparaţiilor curente, I.T.P.-urilor, sumelor plătite personalului pentru pentru transport – cazare, primelor de asigurare non-viaţă (R.C.A).

Fondurile alocate prin bugetul de cheltuieli s-au situat sub strictul necesar pentru desfăşurarea activităţilor specifice.

DIRECŢII DE ACŢIUNE 2014

Eficientizarea îndeplinirii atribuţiilor legale în vederea creşterii nivelului de siguranţă al cetăţenilor şi comunităţii în situaţii de urgenţă pentru asigurarea protecţiei vieţii şi proprietăţii în zona de competenţă.

Crearea unei mentalităţi adecvate la nivelul comunităţilor locale pentru cunoaşterea diferitelor tipuri de riscuri specifice, a măsurilor de prevenire a acestora, precum şi a comportamentului de adoptat în cazul producerii lor prin angrenarea în activităţile preventive a altor factori educaţionali: biserica şi organizaţiile nonguvernamentale.

Operaţionalizarea la nivelul tuturor subunităţilor a formaţiunilor S.M.U.R.D.

Orientarea  pregătirii operative către specializarea echipajelor, prin stabilirea tematicii, bibliografiei şi formelor de desfăşurare a pregătirii pe specificul fiecărui echipaj de intervenţie din subunitate.

Înfiinţarea, cu sprijinul Consiliului Judeţean,  a unei subunităţi de intervenţie în zona montană Padina-Peştera având în vedere potenţialul de dezvoltare al acestei zone şi creşterea din ultimii ani a numărului de turişti prezenţi în acestă zonă.

Înfiinţarea, cu sprijinul Consiliului Judeţean, a Centrului Judeţean de Conducere şi Coordonare a Intervenţiei pentru monitorizarea situaţiilor de urgenţă produse în zona de competenţă, coordonarea activităţilor în faza preliminară, suportul decizional în vederea conducerii operaţiunilor de intervenţie şi salvare şi relaţionarea cu instituţiile cu care se cooperează.

COMITETUL JUDEŢEAN PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ

Activitatea Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă pe parcursul anului 2013 s-a desfăşurat în bune condiţii, au fost îndeplinite obiectivele stabilite, fiind monitorizată permanent situaţia din zona de competenţă a judeţului Dâmboviţa.

OBIECTIVE:

analizarea şi avizarea regulamentelor de organizare şi funcţionare ale comitetelor locale pentru situaţii de urgenţă din judeţ;

evaluarea situaţiilor de urgenţă produse în unităţile administrativ-teritoriale, stabilirea măsurilor şi acţiunilor specifice pentru gestionarea;

constituirea grupurilor operative formate din membrii Comitetului Judeţean sau alţi specialişti în domeniu, care să se deplaseze în zonele afectate pentru informarea şi luarea deciziilor, precum şi pentru conducerea nemijlocită a acţiunilor de intervenţie, când posibilităţile comitetelor locale sunt depăşite sau sunt afectate mai multe localităţi;

înştiinţarea şi alarmarea autorităţilor, instituţiilor publice, operatorilor economici şi populaţiei din zonele ce pot fi afectate.

În 2013 s-au produs 41 efecte ale alunecărilor de teren, reactivărior alunecărilor de teren, eroziunilor de mal, poluărilor accidentale, fenomenelor meteorologice periculoase, faţă de cele 16 din 2012.

Propuneri privind îmbunătăţirea activităţii

Este necesară implicarea activă a preşedinţilor Comitetelor Locale pentru Situaţii de Urgenţă privind participarea în cadrul şedinţelor Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Dâmboviţa (atunci când sunt convocaţi);

Pentru întocmirea unor situaţii centralizatoare privind desfăşurarea activităţii operative sau a altor situaţii este necesar ca să fie respectate termenele de raportare a situaţiilor solicitate de către preşedinţii C.L.S.U., instituţiile cu atribuţiuni în gestionarea situaţiilor de urgenţă şi şefii grupurilor de suport tehnic.

Concluzii:

Având în vedere accentuarea perioadelor secetoase din ultimii ani şi a solicitărilor venite din partea Comitetelor Locale pentru Situaţii de Urgenţă privind aprovizionarea cu apă potabilă a populaţiei şi animalelor, solicităm sprijinul Consiliului Judeţean Dâmboviţa şi Instituţiei Prefectului în vederea achiziţionării şi introducerii în dotarea I.S.U. „Basarab I” Dâmboviţa a unei autocisterne de transport apă de capacitate mare care să deservească, în funcţie de necesităţi, localităţile de la nivelul judeţului.

Târgovişte

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite