Pasajul de la Drajna, care îi scapă pe şoferi de coşmar, va fi gata la sfârşitul anului 2020

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Până la sfârşitul anului se va semna contractul pentru realizarea pasajului rutier de Drajna, pe DN21,  urmând  ca lucrarea să fie inaugurată şi dată în folosinţă până la finalul lui 2020. Recent a fost parafat contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate în valoare de 431.977, 75 lei.

Contractul de servicii vizează totodată pregătirea documentaţiei de atribuire pentru execuţia lucrărilor, asigurarea asistentei pentru susţinerea aplicaţiei de finanţare şi asigurarea asistenţei pe durata desfăşurării procedurii de achiziţie publică pentru execuţia lucrărilor, în conformitate cu caietul de sarcini si cu respectarea legislaţiei în vigoare.

Preţul contractului este de 431.977,75 RON fără TVA, iar prestatorul serviciilor este S.C. SEARCH CORPORATION S.R.L., a anunţat Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Ministrul Transporturilor , Răzvan Cuc, şi directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere(CNAIR) au anunţat la Slobozia că această investiţie reprezintă de fapt un beneficiu şi pentru judeţele limitrofe Călăraşiului, dar va contribui şi la decongestionarea traficului rutier către şi dinspre Autostrada Soarelui. Mai mult decât atât, Iulian Iacomi, primarul din Lehliu Gară i-a propus ministrului evaluarea beneficiilor realizarării unui pasaj similar şi la Lehliu-Gară, în completarea pasajului de la Drajna, o astfel de lucrare urmând să contribuie şi mai mult la decongestionarea traficului rutier la nivelul judeţului Călăraşi, dar şi al regiunii.

S-a cerut urgentarea lucrărilor

Autorităţile locale din cele două judeţe, Călăraşi şi Ialomişa, care au făcut demersuri pentru realizarea acestui proiect, au cerut urgentarea lucrărilor, astfel încât pasajul să intre cât mai curând în exploatare. Ministrul Transporturilor a recomandat astfel ca termenul real de finalizare a studiului de fezabilitate să fie 3 luni şi nu 6 luni, aşa cum este stipulat în contract, câştigătorul licitaţiei promiţând că va face tot posibilul pentru atingerea acestui termen, care i-ar permite apoi demararea lucrărilor de execuţie efectivă mult mai devreme.

Drajna este localitatea care leagă Autostrada Soarelui de Drumul Naţional 21, care duce către Moldova. Zilnic, spun statisticile, zona este tranzitată de aproape 100.000 de autoturisme sau poate chiar mai mult. Toţi şoferii care circulă pe acest traseu trebuie să se resemneze şi să aştepte la barieră de la Drajna zeci de minute trenurile care trec spre Constanţa sau spre Bucureşti.

Cozi de peste 2 km

La margine, localitatea Drajna este traversată de linia de cale ferată Bucureşti – Constanţa, iar din această cauză la bariera amplasată în acest punct se formează cozi de peste 2 kilometri în fiecare zi. Pentru conducătorii auto este un adevărat chin să treacă pe aici.

„Eu vin săptămânal spre Brăila şi am mereu baftă să prind câte trei trenuri care trec unul după altul. Ultima dată am stat o oră ca să trec bariera. În spatele meu era o coadă de peste un kilometru” sesizează situaţia Marian Aldea (35 de ani),  şofer la o firmă de curierat din Bucureşti. Şi autorităţile din Ialomiţa au făcut demersuri pentru construcţia unui pasaj rutier, dar eforturile lor au eşuat.

Slobozia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite