Cum va funcționa sistemul 2+1 pe care CNAIR îl va implementa pe „Drumul morții” - DN2
0O nouă tragedie a avut loc, sâmbătă dimineață, pe DN2, șoseaua supranumită sinistru „Drumul Morții”, din cauza numeroaselor accidente rutiere produse aici. Autoritățile au în plan extinderea măsurilor de siguranță și anunță implementarea sistemului 2+1.
Accidentul produs sâmbătă pe DN2 a avut loc între Buzău și Urziceni. Echipajele sosite la fața locului au găsit doi bărbaţi, de 58, respectiv 53 de ani, încarceraţi, în stop cardio-respirator. Victimele au fost extrase dintre fiarele contorsionate ale autoturismelor și predate echipajelor SAJ, care deși au început imediat manevrele de resuscitare, n-au mai putut să-i salveze pe cei doi, ambii fiind declarați decedați. Alte trei persoane, printre care și un minor de 14 ani, au fost rănite în același accident.
![Două dintre victimele accidentului de sâmbătă au murit. FOTO ziarulamprenta.ro](https://cdn.adh.reperio.news/image-5/50f7ed77-10ba-4ea0-ad39-b54238e705f7/index.jpeg?p=a%3D1%26co%3D1.05%26w%3D700%26h%3D750%26r%3Dcontain%26f%3Dwebp)
Principalul motiv pentru producerea unor asemenea evenimente a fost explicat la Digi 24, de Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR: Configurația acestui drum nu este respectată de majoritatea participanților la traficul rutier care folosesc pentru circulație nu doar banda de 3,5 m, ci și acostamentul consolidat de 2,5 m, deși n-ar trebui.
Un alt aspect care face acest drum foarte periculos este că vorbim de un drum european care are ca regim de viteză maximă de 100km/h, însă vitezele medii cu care se circulă pe acest drum sunt de peste 130km/h, potrivit reprezentantului CNAIR.
O soluție la această problemă este Autostrada 7, anul acesta urmând să se circule pe 130 de kilometri din ea, finalizarea întregii A7 fiind estimată pentru anul viitor.
„Vom implementa o soluție de 2 + 1 alternativ”
Dar cum DN2 va rămâne funcțional, pericole vor exista în continuare, ceea ce necesită soluții concrete și pe această șosea.
„Vom implementa o soluție de 2 + 1 alternativ. Adică platforma drumului va fi împărțită în trei benzi, se va circula pe o distanță, să spunem, de 1,5km - 2km pe două benzi, după care, reversibil, se va trece pe o bandă. Vor scădea și vitezele de deplasare”, a mai spus Alin Șerbănescu la Digi 24.