Cum va funcționa sistemul 2+1 pe care CNAIR îl va implementa pe „Drumul morții” - DN2

0
Publicat:

O nouă tragedie a avut loc, sâmbătă dimineață, pe DN2, șoseaua supranumită sinistru „Drumul Morții”, din cauza numeroaselor accidente rutiere produse aici. Autoritățile au în plan extinderea măsurilor de siguranță și anunță implementarea sistemului 2+1.

Accidentul produs sâmbătă pe DN2 a avut loc între Buzău și Urziceni. Echipajele sosite la fața locului au găsit doi bărbaţi, de 58, respectiv 53 de ani, încarceraţi, în stop cardio-respirator. Victimele au fost extrase dintre fiarele contorsionate ale autoturismelor și predate echipajelor SAJ, care deși au început imediat manevrele de resuscitare, n-au mai putut să-i salveze pe cei doi, ambii fiind declarați decedați. Alte trei persoane, printre care și un minor de 14 ani, au fost rănite în același accident.

Două dintre victimele accidentului de sâmbătă au murit. FOTO ziarulamprenta.ro
Două dintre victimele accidentului de sâmbătă au murit. FOTO ziarulamprenta.ro

Principalul motiv pentru producerea unor asemenea evenimente a fost  explicat la Digi 24, de Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR:  Configurația acestui drum nu este respectată de majoritatea participanților la traficul rutier care folosesc pentru circulație nu doar banda de 3,5 m, ci și acostamentul consolidat de 2,5 m, deși n-ar trebui. 

Un alt aspect care face acest drum foarte periculos este că vorbim de un drum european care are ca regim de viteză maximă de 100km/h, însă vitezele medii cu care se circulă pe acest drum sunt de peste 130km/h, potrivit reprezentantului CNAIR.

O soluție la această problemă este Autostrada 7, anul acesta urmând să se circule pe 130 de kilometri din ea, finalizarea întregii A7 fiind estimată pentru anul viitor. 

„Vom implementa o soluție de 2 + 1 alternativ”

Dar cum DN2 va rămâne funcțional, pericole vor exista în continuare, ceea ce necesită soluții concrete și pe această șosea.

„Vom implementa o soluție de 2 + 1 alternativ. Adică platforma drumului va fi împărțită în trei benzi, se va circula pe o distanță, să spunem, de 1,5km - 2km pe două benzi, după care, reversibil, se va trece pe o bandă. Vor scădea și vitezele de deplasare”, a mai spus Alin Șerbănescu la Digi 24.

Slobozia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite