Americanii au ajuns în Bărăgan: NATO investeşte 32 de milioane de euro în reabilitarea Bazei Aeriene 86 Feteşti
0Americani au ajuns şi-n Bărăgan. În baza unui protocol, NATO investeşte 32 de milioane de lei în modernizarea Bazei Militare Aeriene 86 de lângă Feteşti, judeţul Ialomiţa.
Lucrările de reabilitare au demarat în anul 2013 şi vizează modernizarea până în cele mai mici detalii a aerodromului Bazei Militare Aeriene 86 Feteşti. Proiectul de reabilitare cuprinde pista de decolare – aterizare cu căile de rurale aferente, sistemul de frânare aeronave, platformele de parcare şi mentenanţă a aeronavelor. De asemenea, în proiectul de reabilitare vor sunt cuprinse şi facilităţi de testare a materialelor speciale, precum şi depozitul de combustibil, hangarul de mentenanţă.
Fonduri NATO la Feteşti
Cheltuielile se ridică la peste 32 de milioane de euro, banii provenind din Programul NATO de Investiţii în Securitate (NSIP). De asemenea, o parte din aceste fonduri sunt suportate şi de Ministerul Apărării Naţionale.
„Aerodromul de la Feteşti va deveni unul la standarde NATO, compatibil cu tehnica de dirijare şi operare a zborurilor avioanelor F-16, care vor intra în dotarea Armatei României, din anul 2016”, explică Constantin Spânu, purtătorul de cuvânt al Ministerului Apărării Naţionale.
Baza militară cu nume distincte
Istoricul Bazei Militare Aeriene 86 Feteşti se scrie în anul 1939, când Marele Stat Major dispune efectuarea unui studiu de recunoaştere şi documentare a terenurilor de aterizare de rezervă şi dislocare pentru Aviaţia Militară. Măsura a fost luată în vederea pregătirii intrării inevitabile a României în cel de-al Doilea Război Mondial. Aşa a fost identificat terenul de lângă Feteşti, acolo unde baza îşi are sediul şi astăzi.
Iniţial numele aerodromului militar a fost „Cocargeaua” după numele localităţii care exista aici, în acele vremuri. În 1940, acelaşi Stat Major a dispus dotarea terenului identificat în Bărăgan cu barăci de lemn pentru personal şi un depozit îngropat pentru combustibil şi lubrifianţi.
Totodată, Aerodromul a început să fie listat în documentele militare ţinând de Geniu, Aviaţie Militară (organizată ca Armă prin Subsecretariatul de Stat al Aerului) şi de planificare strategică ale Marelui Stat Major, având iniţial rolul de Aerodrom de rezervă. Denumirea Aerodromului a variat de la epocă la epocă, alternând variantele: Cocargeaua (1), Bărăganu (2), Borcea (3), Feteşti (4).
Citiţi:
FOTO VIDEO Scutul antirachetă de la Deveselu. Inaugurare, declaraţii, prima zi de lucru