Solicitările pentru jandarmii olteni la telefonul “112”, în creştere alarmantă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Copiii au avut ocazia să îndeplinească rolul unui operator telefonic la o intervenţie pentru jandarmi
Copiii au avut ocazia să îndeplinească rolul unui operator telefonic la o intervenţie pentru jandarmi

Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Olt a organizat, astăzi, cu ocazia sărbătoririi Zilei Numărului Unic European de Urgenţă „112”, o serie de activităţi la sediul instituţiei, dar nu numai. Acţiunile au avut loc cu scopul de a promova în rândul elevilor activitatea centrului ce răspunde de intervenţiile făcute în urma apelurilor la numărul de telefon 112. Elevii s-au arătat interesaţi de activitatea jandarmilor în urma acestor apeluri telefonice.

Jandarmii au iniţiat acţiuni de promovare a intervenţiilor operate în urma apelurilor la numărul unic 112 atât la sediul cartierului general din Slatina, dar şi la mai multe unităţi de învăţământ din municipiu. Astfel, la sediul instituţiei au fost prezenţi aproximativ 50 de elevi de clasa I de la Liceul “Ion Minulescu”. Copiilor li s-a explicat importanţa zilei numărului unic european de urgenţă „112”, ce reprezintă sistemul tehnic şi organizaţional al recepţionării şi transmiterii apelurilor de urgenţă pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul.

“La sediul Jandarmeriei Olt din Slatina a fost organizată o vizită de informare, în cadrul căreia mai multor elevi din municipiul Slatina le-a fost prezentat dispeceratul unităţii unde se recepţionează toate apelurile efectuate la numărul de telefon 112 ce ţin de competenţa noastră. Cu această ocazie, copiii s-au întâlnit cu operatorii telefonici jandarmi care gestionează, la nivelul Inspectoratului, apelurile primite prin numărul 112. Mai exact, copiilor le-a fost prezentat modul în care funcţionează sistemul, situaţiile de urgenţă în care poate fi apelat, precum şi situaţiile în care intervin jandarmii, potrivit competenţelor legale”, a afirmat maior Emanuel Botan, responsabil relaţii mass-media al Jandarmeriei Olt.

Număr de solicitări la telefonul “112” – în creştere

Activităţile jandarmilor în cadrul ”inspecţiei” copiiilor de luni – 11 februarie, au continuat cu organizarea unei întâlniri, la sediul Inspectoratului, cu un reprezentant al  Serviciului Judeţean Olt de Telecomunicaţii Speciale, care le-a expus acestora  importanţa utilizării şi funcţionării sistemului 112.

Copiii au aflat, cu acest prilej, că, anul trecut, la nivelul Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Olt au fost executate 48 de intervenţii în urma unor solicitări la numărul de telefon “112”, spre deosebire de anul 2011, când au fost semnalate 33 de situaţii unde a fost necesar sprijinul jandarmilor. Din numărul total de sesizări semnalate anul trecut, 10 intervenţii au constat în cazuri de violenţă (agresiune fizică, bolnav psihic agresiv, tentativă de suicid etc.), 15 au fost intervenţii în cazuri de tulburare a ordinii şi liniştii publice (scandal, conflict persoane în stare de ebrietate, n.a.), iar 23 au reprezentat solicitări în alte cazuri - furt de material lemnos, braconaj piscicol, distrugere de bunuri, avarii instalaţii, persoană rătăcită ş.a.

Numărul pan-european de urgenţă „112” a fost creat în anul 1991, iar, din luna aprilie 2005, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 a devenit operaţional în toată România. Începând cu anul 2008, „112” este unicul număr de urgenţă ce poate fi folosit de pe orice telefon fix, telefon public sau mobil pentru a ajunge, gratuit, la serviciile de urgenţă (Ambulanţă, Poliţie, Jandarmerie, Pompieri) în orice ţară a Uniunii Europene.

Slatina

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite