Podul dintre Olt și Vâlcea se închide complet. Cade pe bucăți în râul Olt. Rutele ocolitoare, mai lungi cu zeci de kilometri

0
Publicat:

Podul peste râul Olt, care leagă județele Olt și Vâlcea, din care au început să cadă bucăți cu două săptămâni în urmă nu mai prezintă siguranță, au constatat experții, decizându-se închiderea circulației și pentru autoturisme.

Podul care a început să cadă în Olt va fi complet închis FOTO: DRDP Craiova
Podul care a început să cadă în Olt va fi complet închis FOTO: DRDP Craiova

Decizia a fost luată la nivelul Secției de Drumuri Naționale Slatina, fiind transmisă către prefecturile Olt și Vâlcea, către consiliile județene Olt și Vâlcea, dar și către ISU, IPJ și serviciile județene de ambulanță din cele două județe și primăriile Drăgășani (Vâlcea), Verguleasa (Olt) și Dobroteasa (Olt). Cu două săptămâni în urmă, drumarii deciseseră restricționarea traficului pe acest pod.

Nu se va mai putea circula pe pod începând de marți, 21 martie 2023, de la ora 18.00, până atunci autoritățile preocupându-se să instaleze panourile de semnalizare rutieră.

Două rute ocolitoare

Pentru că podul de 400 metri lungime a devenit nesigur, toate persoanele care îl traversau, trecând dintr-un județ în altul, vor fi nevoite de acum să folosească una din cele două rute ocolitoare anunțate de către drumari, ceea ce înseamnă că le vor crește cheltuielile de transport, vor sta mai mult timp în trafic etc.

Drumarii au precizat două rute ocolitoare. Pe prima (Drăgășani - Fișcălia Buciumeni - Câmpu Mare) putându-se circula fără restricții de tonaj; acesta este, însă, un drum care măsoară 23 kilometri. O a doua rută (Drăgășani - Strejești - Moșteni - Poganu) are restricții pentru autovehiculele de peste 7,5 tone și măsoară chiar mai mult - 37 kilometri.

Șeful Secției Drumuri Naționale Slatina, Adrian Motorga, a precizat pentru „Adevărul” că se caută în continuare și alte soluții, astfel încât riveranii să nu fie nevoiți să parcurgă un traseu atât de lung.

Din localitatea Verguleasa, din județul Olt, sunt atât navetiști care merg la lucru, cât și copii și tineri care merg la școală la Drăgășani. Se studiază o soluție de drum pe barajul de la Drăgășani, însă nu există, deocamdată, o decizie. 

Pentru a se rezolva și problema construirii unui nou pod peste râul Olt - proiectat, de altfel, să fie realizat la mică distanță de podul cu probleme - va trebui ca din licitația mare pentru reabilitarea drumului 67 B, care traversează mai multe județe, să se scoată acest obiectiv de investiții și să se liciteze separat.

Licitația pentru reabilitarea întregului drum este la acest moment în litigiu, pentru că DRDP Craiova a reziliat, în 2019, contractul cu asocierea de firme care a câștigat licitația cu 10 ani în urmă și nici măcar nu s-a apucat de ea. 

Slatina



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite