Consiliul de Miniștri al Italiei a aprobat construirea unui pod peste Strâmtoarea Messina
0Este de așteptat ca lungimea obiectivului să fie de puțin peste 3 km.

Consiliul de Miniștri al Italiei a aprobat joi un decret „care permite reluarea imediată a proiectării și construcției” podului peste Strâmtoarea Messina între Calabria și insula Sicilia, a anunțat Ministerul italian al Infrastructurii și Transporturilor.
Ministerul a declarat într-un comunicat că se va baza pe „proiectul final din 2011, care va fi adaptat la noile standarde tehnice, de mediu si de siguranta”. Podul va contribui la dezvoltarea infrastructurii în ambele regiuni, subliniază agenția. Lungimea obiectivului este de așteptat să fie de puțin peste 3 km.
Fostul prim-ministru italian Silvio Berlusconi, al cărui guvern a confirmat în 2009 angajamentul de a construi podul, a numit viitoarea lucrare la construcția acestuia „un proiect concret care reprezintă ideea viitorului”. El a amintit în rețelele sale de socializare că proiectul a fost gata acum 20 de ani.
Ideea de a lega Sicilia de continent cu un pod datează din cele mai vechi timpuri. Unii istorici cred că romanii chiar au implementat o idee similară prin construirea unui pod de pontoane, care, totuși, a interferat cu navigația. Carol cel Mare și Ferdinand al II-lea de Bourbon s-au gândit la problemă.
În punctul cel mai îngust, lățimea strâmtorii este puțin peste 3 km, adâncimea fundului mării este neuniformă, iar în cele mai adânci locuri fundul se scufundă cu mai mult de 100 m. Un proiect atât de mare și complex din punct de vedere tehnic a necesitat costuri considerabile . Cu o vigoare reînnoită, interesul pentru ideea de a conecta continentul și Sicilia s-a aprins după unificarea Italiei în 1861. Au existat chiar și opțiuni pentru un tunel subteran.
După al Doilea Război Mondial, arhitecții de renume mondial și-au oferit proiectele de poduri. În 1969 s-a anunțat un concurs național, la care au fost trimise aproximativ 150 de proiecte. În 1986 s-au făcut calcule și s-au făcut estimări pentru construirea mai multor variante pentru pod. Un proiect de documentare îmbunătățită a fost depus șase ani mai târziu. Sub guvernul condus de Berlusconi, proiectul podului a fost aprobat, dar apoi implementarea lui a fost amânată din motive politice.