Fisuri și desprinderi ale betonului la un pilon al viaductului de la Aciliu, de pe A1. CNAIR pregătește o expertiză VIDEO

0
Publicat:

Viaductul de la Aciliu, de pe autostrada A1 Deva – Sibiu, a început să se degradeze. Lotul din care face parte și acest viaduct, cel mai lung din România, a fost ianugurat în anul 2014.

Viaductul are probleme tehnice FOTO captură video Youtube
Viaductul are probleme tehnice FOTO captură video Youtube

Viaductul are o lungime de circa un kilometru și o înălțime de 74 metri, fiind cel mai înalt viaduct de autostradă din România. Terenul argilos din zona respectivă a generat numeroase probleme, o parte din autostradă fiind demolată și refăcută la puțin timp de la deschiderea traficului.

Primele defecțiuni ale viaductului dau fost sesizate încă din anul 2019 când au fost constatate degradări în zona culeelor, distrugerea completă a sistemului de evacuare a apelor, fisurarea grinzii de încadrare a protecției din piatră brută a taluzului, ravenele pe zona adiacentă viaductului și spălare a terasamentului în zona DC 71 – drumul către Aciliu.

Degradarea viaductului a fost amplificată, urmare a cutremurelor din anul 2023, dar și din cauza faptului că nu a fost reparat sistemul de scurgere a apelor. O filmare din dronă surprinde starea avansată de degradare a viaductului. Pe pilonul 11 de pe sensul de mers Sebeș – Sibiu sunt fisuri, în special în partea de sus.

De asemenea, distrugerea aproape completă a sistemului de scurgere a apelor a cauzat crăpături imense, unele ajungând până la 2 metri adâncime de formă aproape circulară în zona pilonului fisurat. Teoretic aceste crăpături de suprafață (până la 2 metri), ale pământul argilos nu ar trebui să cauzeze probleme întrucat piloții sunt forați la adâncimi cu mult mai mari, stratul de argilă superficial netrebuind să afecteze integritatea pilonilor.

Se pregătește acum o expertiză extinsă pentru viaduct. Pănă la ora actuală nu sunt probleme de stabilitate a viaductului. Dar trebuie să vedem exact dacă și ce probleme sunt în mod real ca să putem interveni preventiv. În baza expertizei se va realiza o documentație care va specifica toate lucrările necesare asigurării stării de viabilitate a viaductului”, a declarat pentru ziarulunirea.ro Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR

Scurgerile sunt elemente expuse deteriorii din cauza faptului că „lucrează” într-un mediu umed, iar in perioadele de iarnă sunt expuse agenților degivranți utilizați pentru combaterea poleiului și a gheții, a mai spus reprezentantul CNAIR.

Chiar dacă momentan nu s-a scris despre o eventuală închidere a circulației pentru realizarea reparațiilor, e clar că viaductul necesită intervenții, de întreținere și reparații constante. Așa cum declară reprezentanții CNAIR, la momentul actual, viaductul nu prezintă probleme de stabilitate, dar trebuie să se intervină preventiv.

Sibiu



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite