Autostrada Transilvania: Cei 26 km „blestemați” ai lotului Suplacu de Barcău-Chiribiș au constructor nou

0
Publicat:

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat, luni, că încă o secţiune din Autostrada Transilvania are constructor desemnat, iar acesta are la dispoziţie 24 de luni pentru finalizarea lucrărilor.

Încă o secţiune din Autostrada Transilvania are constructor desemnat, Foto: Facebook Sorin Grindeanu
Încă o secţiune din Autostrada Transilvania are constructor desemnat, Foto: Facebook Sorin Grindeanu

Este vorba despre secţiunea Suplacu de Barcău-Chiribiş, de 26,35 km.

,,Încă o secţiune din Autostrada Transilvania are constructor desemnat! După semnarea contractului constructorul român are la dispoziţie 884,12 milioane de lei (fără TVA) şi 24 de luni (6 luni proiectare, 18 luni execuţie) pentru finalizarea lucrărilor pe secţiunea Suplacu de Barcău-Chiribiş (26,35 km)”, scrie ministrul Transporturilor pe pagina sa de Facebook.

Potrivit oficialului, contractul (finanţat prin Fonduri Europene Nerambursabile) prevede inclusiv construirea a 8 poduri, 8 pasaje şi 3 viaducte.

,,Semnarea contractului va fi posibilă peste 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestaţii. Secţiunea Suplacu de Barcău-Chiribiş este parte din contractul pentru construcţia Autostrăzii Transilvania semnat în trecut cu constructorul american Bechtel şi care ulterior a fost reziliat”, mai spune ministrul.

La rândul său, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a transmis că antreprenorul Construcții Erbașu SA a fost desemnat câștigător pentru realizarea secțiunii de autostradă Suplacu de Barcău - Chiribiș din Autostrada Transilvania.

Această secţiune a Autostrăzii Transilvania a fost relansată în licitaţie în luna ianuarie a acestui an.

Lucrările la acest lot au fost abandonate după rezilerea contractului Bechtel, în anul 2013.

Cristian Pistol susținea, în ianuarie, că CNAIR a reuşit să mai atribuie o dată contractul în anul 2015, dar constructorul spaniol nu a reuşit să se mobilizeze, iar contractul a fost reziliat din nou în anul 2016.

Autostrada Transilvania

În septembrie 2021, Asocierea Constructii Erbaşu – Vahostav – SK A.S. a fost desemnată câştigătoarea pentru proiectarea şi execuţia tronsonului de autostradă Suplacu de Barcău - Chiribiş, contract de 542,95 milioane lei fără TVA, a anunţat atunci CNAIR.

Luni, 06.09.2021, CNAIR a comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului 'Proiectare şi execuţie pentru finalizarea Autostrăzii Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea, Secţiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borş, Subsecţiunea 3C1: Suplacu de Barcău - Chiribiş (km 4+200 - km 30+550)”, anunța CNAIR. Ofertantul desemnat câştigător era Asocierea Constructii Erbaşu (lider de asociere) – Vahostav – SK A.S., cu preţul de 542.956.612,32 lei fără TVA.

Totuși, în august 2022, Asociaţia Pro Infrastructură vorbea despre un „record mondial negativ pe Autostrada Transilvania Chiribiş-Suplacu de Barcău”, afirmând că CNAIR a decis să anuleze licitaţia pe cei 26,35 kilometri „blestemaţi”.

Record mondial negativ pe Autostrada Transilvania Chiribiş-Suplacu de Barcău. Avem confirmarea că responsabilii din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere au decis să anuleze licitaţia pe cei 26,35 kilometri blestemaţi. Nu ştim sigur dacă este o premieră planetară, dar poate ne spuneţi voi dacă mai există în lume alt proiect de infrastructură de transport început în teren în urmă cu 18 ani şi trecut printr-o acordare directă (Bechtel), două rezilieri de contract (Bechtel şi Corsan-Corviam) şi trei licitaţii (lansate în mai 2014, august 2017 şi decembrie 2020). Urmează a... patra”, scriau, pe Facebook, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite