Râmnicu Vâlcea: Pericolele de pe Valea Oltului pot fi eliminate de la anul

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Versanţii de pe Valea Oltului sunt consolidaţi ca munţii Alpi
Versanţii de pe Valea Oltului sunt consolidaţi ca munţii Alpi

Pentru a oprii căderile de pietre pe artera europeană, versanţii trebuie fortificaţi, din 2011, în alte 20 de puncte, între kilometri 198 şi 231.

  Angajaţii Secţiei Drumuri Naţionale (SDN) Râmnicu Vâlcea încearcă să obţină un împrumut de la Banca Europeană de Investiţii (BEI) pentru a consolida din 2011 versanţii de pe Valea Oltului, în alte 20 de puncte. Pietrele care cad de pe versanţi pe DN7, respective E81, pun în pericol viaţa şoferilor şi blochează traficul rutier. „Vrem să eliminăm toate punctele critice între kilometri 198 şi 231, pe Valea Oltului. Am făcut o analiză şi pe această distanţă mai sunt de executat lucrări de protecţie a versanţilor în 20 de puncte. Lucrările sunt aprobate să înceapă din 2011. În prezent, muncim la realizarea proiectelor şi la expertize, după care încercăm să obţinem un împrumut de la BEI", a declarat Eugen Mănescu, directorul SDN Râmnicu Vâlcea. Tot acesta a precizat că nu se ştie un cost estimativ al lucrărilor care urmează să fie realizate, dar e vorba de foarte mulţi bani. Fortificarea celor 20 de puncte va dura doi, trei ani.


18 milioane de euro investite în versanţi


 Lucrările de consolidare a versanţilor au început pe Valea Oltului în urmă cu doi ani. Ele sunt executate de o firmă nemţească Sachsische Bau care a câştigat licitaţia organizată de Campania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Firma care le execută, Sachsische Bau a fortificat şi Alpii elveţieni şi germani. „În consolidările care s-au făcut din 2008 până în prezent s-au investit 18 milioane de euro, bani de la Guvernul României şi împrumuturi de la BEI", a spus Mănescu. O lucrarea de consolidare a unui versant începe cu curăţirea de pietrele care nu prezintă stabilitate şi există riscul să cadă pe asfalt. Apoi se forează în stâncă găuri la o adâncime de cel puţin şase metri în care se pun ancore care se fixează cu lapte de ciment. De ancore sunt prinse apoi plase speciale elastice cu inele. „Degeaba se investesc o grămadă de bani în drumuri pentru că nu se vede nimic. Drumul e plin de gropi la Cârlijul Mic şi în rest foarte aglomerat. Când găseşti o porţiune mai liberă te aşteaptă poliţia", spune Ion Paraschiv, şofer de tir care face naveta la Râmnicu Vâlcea. Toate materialele cu care se fac consolidările sunt aduse din Austria. Reprezentanţii AND speră ca noile lucrări de consolidare să le ofere şoferilor o protecţie cât mai sporită, iar căderile de bolovani pe carosabil să rămână doar o amintire.


 Lucrări de 22 de milioane de lei


 Angajaţii SND Râmnicu Vâlcea au în administrare în judeţul Vâlcea 500 de kilometri de drumuri naţionale. Anul acesta s-au executat lucrări de refacere şi construcţie a unor poduri, consolidări de terasamente şi protecţie de versanţi pe: DN7, DN7A, DN64, DN65C, DN67, DN67B. Valoarea lucrărilor a fost de peste 22 milioane lei, fonduri provenite din împrumuturi de la BEI şi bugetul de stat.

Râmnicu Vâlcea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite