Un pod de cale ferată care traversează DN1 în Prahova va fi demolat prin explozie VIDEO

0
0

Podul feroviar care supratraversează DN1 și râul Prahova, făcând legătura între municipiul Câmpina și gară, va fi demolat prin explozie. În prezent podul nu este funcţional, iar starea lui de degradare este evidentă şi reprezintă un real pericol pentru maşinile care circulă pe DN1.

Podul de cale ferată va fi dărâmat prin explozie FOTO Diana Frîncu
Podul de cale ferată va fi dărâmat prin explozie FOTO Diana Frîncu

Achiziția lucrărilor de demolare a podului a fost lansată în ziua de 22 august a.c. pe sistemul electronic de achiziții de către Regionala CFR București, costul total al contractului fiind de  6.156.138,03 lei fara TVA, conform caiteului de sarcini.

”Conform Caiet de sarcini Valoarea totală estimată – 6.156.138,03 lei fara TVA din care : - proiectare – 125.000 lei fara TVA - cheltuieli pentru investiția de baza – 4.873.134,30 lei fara TVA - organizare de șantier – 134.011,30 lei fara TVA - cheltuieli diverse și neprevazute – 1023.992,53 lei fara TVA Valoarea estimată a contractului - 5.132.145,50 lei fără TVA care nu cuprinde cheltuieli diverse și neprevăzute”, se potrivit informațiilor publicate pe e-licitatie.ro.

Durata lucrărilor de demolare este de 8 luni din care proiectare - 3 luni și execuție - 5 luni.

Potrivit documentației de atribuire, contractul prevede ”lucrari de demolare prin explozie”. Procedura este prin licitație deschisă, iar ofertele și cererile de participare pot fi depuse până la 22.09.2022 15:00.

Starea de degradare a podului CFR este evidentă FOTO Diana Frîncu
Starea de degradare a podului CFR este evidentă FOTO Diana Frîncu

Podul care urmează să fie dărâmat prin explozie a fost construit în anul 1974, la acea veme făcând legătura între Telega-Câmpina-Poiana Câmpina și stația CFR. Acest pod este monitorizat de către reprezentanții CFR încă din anii '90 când au fost observate anumite probleme la unul dintre picioarele de sprijin care se află exact pe DN1.

În data de 24.09.2013 s-a luat măsura închiderii circulației feroviare pe această linie de cale ferată din cauza agravării deficiențelor, existând riscul de pierdere a stabilității structurii și de prăbușire a grinzilor ce se sprijină pe pila nr. 5 peste DN1.

Din 2013 podul a fost abandonat, autoritățile locale din Poiana Câmpina semnalând de nenumărate ori reprezentanților CFR problemele tot mai grave și evidente ale structurii care amenință să se prăbușească la orice viitură care se formează pe râul Prahova.

La ultima expertizare din anul 2018 s-a stabilit că sunt probleme serioase la fundația podului, în mare parte provocate de filonul de sare care se află exact sub pod.

Ploieşti


Ultimele știri
Cele mai citite