Românii se întorc acasă după vacanța de Revelion. Cum să eviți coșmarul de pe DN 1 Brașov-Ploiești-București

0
Publicat:

Mii de români au petrecut de Revelion în stațiunile montane de pe Valea Prahovei, iar cei mai mulți se vor întoarce acasă, pentru că miercuri, 3 ianuarie 2024, își vor relua activitatea la locul de muncă. Însă, ca în fiecare an, DN 1 se poate dovedi un coșmar pentru șoferi. 

Trafic intens pe DN 1A. Foto Arhivă
Trafic intens pe DN 1A. Foto Arhivă

Conducătorii auto sunt sfătuiți de către polițiști să utilizeze rutele alternative pentru a evita disconfortul în traficul pe DN 1.

Acestea sunt:

- DN 1A Brașov – Cheia – Ploiești – A3 – București;

- DN 73 Râșnov – Câmpulung – Pitești – A1 – București;

- DN 73 Râșnov – Câmpulung – DN 72A – Târgoviște;

- DN 71 Sinaia – Târgoviște – București.

Centrul Infotrafic al Poliției Române anunță că pe arterele rutiere principale, respectiv autostrăzile A1 București-Pitești, A2 București – Constanța, A3 București – Ploiești, DN 1 Ploiești-Brașov, traficul se desfășoară pe un carosabil uscat, cu vizibilitatea bună.

„Recomandăm conducătorilor auto să circule cu multă atenție, asigurându-se foarte bine înainte de fiecare manevră pe care o să efectueze, să mărească distanța de siguranță între autovehicule, să evite depășirile riscante și să adapteze viteza condițiilor de trafic, adoptând o conductă preventivă pe tot traseul”, spun oamenii legii.

Au început lucrările pentru Centura Comarnicului. Tronsonul va avea 6 km și va fi parcurs în 4 minute

În urmă cu două luni au început lucrările pentru realizarea Centurii oraşului Comarnic. Ministerul Transporturilor a precizat că tronsonul urmează să aibă lungimea de 6 km și va fi parcurs în 4 minute. Lucrările ar trebui să dureze cel mult un an de zile. 

Construcţia Centurii Comarnic a debutat pe o rută paralelă cu DN 1, astfel că nu va perturba, în această iarnă, de sărbători, traficul în zonă. Legăturile cu DN 1 vor fi realizate la finalul lucrării. 

Proiectul Centurii Comarnic a fost iniţiat de Consiliul Judeţean Prahova şi este finanţat de Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, din Programul Operaţional Transporturi 2021-2027.

Centura va ocoli oraşul Comarnic şi DN 1 prin vest. Proiectul presupune şi construirea a trei poduri noi, dar şi dublarea podului peste râul Prahova de pe DJ 101R. În acelaşi timp, se va construi un pasaj peste râul Prahova şi calea ferată Ploieşti-Braşov. La intersecţiile cu DN 1 sunt prevăzute sensuri giratorii dimensionate astfel încât să preia traficul actual care va proveni de pe centura Comarnic şi din oraşul Comarnic.

Centura Comarnic va servi ca drum de descărcare a viitoarei autostrăzi. Licitaţia pentru acest obiectiv de investiţii a fost câştigată de asocierea SC Frasinul SRL (lider) - SC Artehnis SRL, la valoarea de 236.740.000,00 lei fără TVA.

Consiliul Judeţean Prahova este în etapa finală de evaluare a ofertelor depuse la licitaţia pentru construcţia Centurii Azuga-Buşteni, un alt proiect care va conduce la descongestionarea traficului pe Valea Prahovei.

Ploieşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite