FOTO Un tânăr absolvent de Inginerie propune o Dacia furgon inedită. Cum arată conceptul spectaculos

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Theodor Tănase a lucrat două luni la noul concept FOTO: Facebook/Theodor Tănase
Theodor Tănase a lucrat două luni la noul concept FOTO: Facebook/Theodor Tănase

Un absolvent de Ingineria Transporturilor care lucrează la uzina Dacia de la Mioveni a „desenat“ un concept spectaculos de Dacie furgon, o versiune de 210 cai-putere în care butoanele au fost înlocuite de touchscreen-uri şi senzori. Deocamdată, totul e la nivel de proiect personal.

Theodor Ioan Tănase (25 de ani) este absolvent al Universităţii din Piteşti, specializarea Ingineria Transporturilor, şi lucrează de peste un an pentru Uzina Dacia de la Mioveni. Theodor este ataşat de Dacia încă de când era copil şi este mândru că un brand autohton a ajuns să fie cunoscut şi vândut în zeci de ţări de pe tot globul.

Theodor a lucrat aproape două luni la cel mai nou concept de maşină, intitulat Dacia Orient. „Durata de realizare a proiectului a fost scurtă deoarece nu a necesitat multe detalii, în special la interior, fiind un Furgon, din proporţia spaţiului automobilului, să spun în jur de 70%, a fost dedicat spaţiului de depozitare a mărfii”, spune Theodor.

Despre trăsăturile distincte ale conceptului creat, tânărul absolvent de Inginerie ne-a declarat: „Ca si gadget-uri, am înlocuit toate butoanele cu touchscreen, în afară de cele pentru reglarea oglinzilor şi comanda pentru geamuri. Iar în partea de sus la plafon se poate observa un sistem de urgenţă pentru apelare în caz de accident”.

Imagine indisponibilă

Tipul de caroserie este L1H2, fiind versiune de utilizare pentru transportarea mărfurilor de până în 3.5 tone, inclusă şi masă proprie a furgonului, şi cea mai mare versiune de transport din categoria de furgon, este versiunea L3H3, cea prezentată că şi concept reprezintă versiunea L4H3, cu osie dublă pe spate, cu diferenţial şi poziţionarea motorului longitudinal. „A doua caracteristică pe care o are furgonul, spaţiul de depozitare a mărfurilor şi spaţiul habitaclului se află sub aceeaşi caroserie, doar că sunt separate de către un perete despărţitor, aici se clasifică şi dubele de dimensiuni mai mici decât versiunile de L1H2 sau chiar L1H1, care sunt turisme transformate în versiuni de transportat mărfuri. Versiunea aceasta am gândit-o pentru varianta clasică, adică dispunerea de un motor termic, poate pe viitor se vor crea şi aceste sisteme pentru furgon”, precizează Theodor.

Imagine indisponibilă

Cât ar costa un asemenea concept dacă ar fi produs în serie? „Preţul ar porni de la 25.000 de euro şi ar ajunge la o versiune ca aceasta în jur de 35.000 de euro, cu toate dotările pentru acest tip de model pt marfă”, precizează Theodor.

A realizat şi un concept de Dacia cu 4 motoare electrice

La începutul acestui an, Theodor a mai realizat un concept spectaculos de Dacia, intitulat Quno, despre care spune că ”reprezintă familia de "Crossover" cu tendinţe de Coupe şi este inspirat din filmele Sci-Fi, noi şi vechi. Automobilul este propulsat de 4 motoare electrice / 4 transmisii, cu o autonomie ce se conformează cu distanţele mari de parcurgere. Chiar dacă modelul are doar 3 uşi, ergonomia habitaclului este destul de mare, în care 4 persoane au parte de un confort dorit”. În conceptul Quno realizat de Theodor, butoanele au fost înlocuite de touchscreen-uri şi senzori, în zona volanului, de exemplu toate butoanele convenţionale au fost înlocuite cu butoane pe senzori. Conducătorul dacă doreşte poate să dezactiveze butoanele după volan, cât şi consola centrală şi comenzile ale display-urilor sunt pe touchscreen, pentru o mai bună performanţă.

În afară de conceptul Quno, Theodor a mai realizat anul trecut patru concepte de maşini Dacia. Cele patru concepte realizate de Theodor poartă numele Dacia The Vision, Dacia Cross-x, Dacia Lujo şi Dacia Ezeon. Theodor, care face proiectare 3D de peste doi ani şi jumătate, a lucrat peste 200 de ore la fiecare proiect.

Imagine indisponibilă

Theodor Tănase spune că a fost contactat de către cei de la biroul de presă al Renault România după ce conceptele realizate de el au apărut în presă: ”M-au întrebat de proiecte, însă ulterior nu au mai fost discuţii”.

Piteşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite