CFR nu găseşte clienţi pentru închirierea liniei ferate Piatra Neamţ-Bicaz

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Staţia CFR Piatra Neamţ a fost modernizată în anul 2013 FOTO Florin Jbanca
Staţia CFR Piatra Neamţ a fost modernizată în anul 2013 FOTO Florin Jbanca

Tronsonul de cale ferată de 25,7 km nu a fost adjudecat pentru închiriere la a doua licitaţie organizată de CFR. Licitaţia va fi reluată.

Licitaţia organizată marţi de CFR pe Bursa de Mărfuri pentru închirierea tronsonului de linie ferată Piatra Neamţ - Bicaz nu a avut niciun câştigător. A fost a doua încercare eşuată de a închiria linia ferată după licitaţia din 21 iulie când nimeni nu s-a arătat interesat de preluarea acestui sector.   

Tronsonul în lungime de de 25,7 km este considerat neinteroperabil, drept pentru care Ministerul Transporturilor a decis să fie închiriat. Conform datelor oficiale, în cazul secţiei Piatra Neamţ-Bicaz, în anul 2013 s-au înregistrat venituri totale de 789.000 lei, iar cheltuielile necesare întreţinerii şi reparaţiilor acestei secţii au fost de 1,3 milioane lei, înregistrîndu-se astfel o pierdere de 591.000 de lei.

„Pe acest sector feroviar traficul de călători este redus, iar traficul de marfă este ocazional. Aceste elemente conduc la trecrea acestei secţii de circulaţie din categoria infrastructurii feroviare interoperabile în categoria infrastructurii feroviare neinteroperabile“, se arată într-o informare a Ministerului Transporturilor.

Deputatul PSD de Neamţ Ioan Munteanu susţine însă că situaţia prezentată de Minister este incompletă, iar secţia Piatra Neamţ este, în fapt, pe profit.  

„Această Secţie este profitabilă, ţinând seama că în 2012 veniturile au însumat 669.000 de lei, iar în anul următor 671.000 de lei, fără a lua în calcul şi taxa de utilizare a infrastructurii“, arată deputatul Munteanu.

În cazul în care tronsonul de linie ferată va fi închiriat, operatorul economic va trebui să încheie un contract cu CFR pentru o perioadă de 4 ani. De asemenea, firma va fi obligată să preia şi personalul care deserveşte funcţionarea şi mentenanţa liniei ferate.    

Dacă CFR nu va găsi ofertanţi pentru linia ferată Piatra Neamţ-Bicaz, traseul ar putea fi închis.   

Citeşte şi:

Povestea Gării Piatra Neamţ, locul din care mareşalul Antonescu a rostit „Ostaşi, vă ordon: treceţi Prutul!”

Gara din Piatra Neamţ, cosmetizată după un secol de existenţă

Piatra Neamţ



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite