Bătrână „curentată“ la factura pentru electricitate cu 3.500 de lei. Oficial E.On: „Trebuie să vedem care este istoricul“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O femeie de 74 de ani din satul Dămuc, judeţul Neamţ, cu o pensie de 40 de lei, are de plătit o factură de aproape 3.500 de lei, emisă de distribuitorul de energie E.On. Suma reprezintă o regularizare a consumului de energie pe ultimele trei luni din 2015.

Ioana Dandu, o femeie în vârstă de 74 de ani din satul Dămuc, judeţul Neamţ este într-o situaţie disperată după ce a primit din partea furnizorului de energie o factură de plată uriaşă. Conform calculului de consum pe perioada 10.09-17.12.2015 (regularizare) bătrâna are de plată suma de 3.458,70 lei, în condiţiile în care pensia lunară este de doar 40 de lei.

Cazul a fost făcut cunoscut public de Marius Coşerariu, poliţist în comuna Dămuc, pe contul său de Facebook. Acesta a relatat că vineri, 26 februarie, s-a întâlnit cu bătrâna care se îndrepta spre oficiul poştal şi a aflat de la ea necazul legat de factura la electricitate. 

„Astăzi, 26.02.2016, mă deplasam prin localitatea unde îmi desfăşor serviciul, cu autospeciala de serviciu, venind de la un eveniment.La un moment dat, am văzut o bătrână pe marginea drumului, făcându-mi insistent semn. Iniţial am vrut să nu opresc, dar apoi m-am gândit că poate are vreo problemă şi are nevoie de ajutor. Am oprit şi am întrebat-o ce problemă are.Bătrâna m-a rugat să o duc până <în centru, la poştă>, deoarece este foarte bolnavă şi nu poate merge. Mi-a fost milă de ea, am deschis maşina şi am ajutat-o să intre în maşina, pe locul din spate. Am pornit şi am întrebat-o ce treabă are la poştă, moment în care bătrâna a început să plângă şi să-mi spună că s-a săturat de trăit, nu mai rezistă. Am încercat să o liniştesc şi să-mi spună explicit ce a păţit şi dacă pot să o ajut cu ceva. Aceasta, plângând şi disperată mi-a spus că i-a venit FACTURA LA CURENT ŞI ARE DE PLĂTIT 3500 LEI”

Poliţistul spune că iniţial a crezut că este vorba de o greşeală de citire a cifrelor, dar a văzut el însuşi factura pe care bătrâna o purta la ea.

„Am crezut că a greşit şi am completat eu că poate are 35 lei. Ea a continuat să plângă în hohote şi mi-a spus că are factura la ea. Am oprit maşina,rugând-o să-mi arate şi mie factura. A scos-o dintr-o pungă, legată cu un elastic şi când m-am uitat am rămas perplex : 3458, 70 lei. Atât avea de plată o bătrână care locuieşte singură, într-un bordei cu o cameră, fără frigider, fără calculator, fără....nimic, ci doar un bec şi un tv vechi. Bătrâna ar fi consumat curent electric de aproape 3500 lei în 3 luni, conform REGULARIZĂRII”, a mai scris poliţistul care a postat şi o fotocopie a facturii, respectiv a cuponului de pensie al femeii (foto jos).

image

Vrea să plătească factura în rate

Marius Coşerariu a povestit că femeia este disperată, dar că ţine să-şi achite factura, dacă se poate plătind în rate. Numai că, la venitul ei lunar (pensia de 40 de lei) achitarea integrală a facturii ar dura cel puţin 7 ani.    

„Cu toate astea, bătrâna a spus, printre suspine că nu a fost datoare niciodată, la nimeni şi m-a rugat să „pun o vorbă bună” la cei de la E.On, să o lase să plătească ÎN RATE. Am întrebat-o ce pensie are. Răspunsul a fost devastator. BĂTRÂNA ARE O PENSIE DE....40 DE LEI/LUNĂ. Vârsta ei este una...apreciabilă : 74 de ani. Ce spuneţi de aşa ceva? Cine răspunde? Câtă nesimţire pot să aibă cei de la E.On să-şi bată joc de o bătrână, care mai are.....câţiva ani de trăit???

În finalul postării, poliţistul anticipează că la mijloc este vorba de o greşeală, dar se întreabă ce s-ar fi întâmplat dacă, având în vedere vârsta femeii, un astfel de şoc nu ar fi răpus-o. 

„Mă întreb, oare ce răspuns vor da cei de la E.On. Sigur, vor spune că a fost o greşeală. Dar cum naiba nu greşesc în minus??? Cu tot necazul ei, sărmana bătrână VREA SĂ PLĂTEASCĂ PENTRU CĂ NU VREA SĂ FIE DATOARE. În ce lume trăim? Chiar suntem adormiţi de tot? Iertaţi-mă : chiar suntem proşti??? Sigur....nu pot să o ajut pe bătrână, nu am cu ce, trebuie să-i contacteze personal pe cei de la E.ON, să clarifice situaţia. DAR DACĂ BĂTRÂNA FĂCEA UN INFARCT DE SUPĂRARE, DACĂ MUREA, DACĂ........CINE PLĂTEŞTE???? CINE RĂSPUNDE???”

„Trebuie să vedem istoricul”

Reprezentanţii E.On susţin că situaţia nu poate fi clarificată decât după ce cazul nu va fi cercetat în amănunt.

„Trebuie să vedem care este istoricul din spate, lucru care presupune mai multe elemente: când s-a pus în funcţiune contorul, când s-a făcut citirea, dacă era cineva acasă la momentul citirii, unde este amplasat contorul şi altele. Trebuie făcută o investigaţie inclusiv pe teren, la faţa locului, şi abia apoi putem să dăm un răspuns cum s-a ajuns la această valoare a facturii”, a precizat Corneliu Zaiţ, coordonator Mass-Media Regiunea Est.

Mobilizare pentru ajutorarea femeii

La o zi după postarea pe contul său de Facebook, poliţistul Coşerariu spune că a primit mesaje de la mai mulţi oameni care vor să o ajute pe Ioana Dandu să-ăi achite facture la energie electrică. În acelaşi timp, el susţine că în comuna Dămuc au mai fost situaţii cu clienţi care s-au trezit cu facturi exagerate. 

„După această postare, am primit numeroase telefoane de la oameni din Dămuc şi nu numai, care mi-au confirmat faptul că au primit facturi de zeci de milioane de lei vechi, iar după ce au «făcut scandal», ca prin minune, facturile s-au redus considerabil la câteva zeci de lei”, mai spune Marius Coşerariu.

Piatra Neamţ



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite