Un consiliu județean va subvenționa curse aeriene, în premieră pentru România. Unde ajungi într-o oră cu noul serviciu public

0
Publicat:

Consiliul Judeţean Bihor a aprobat înfiinţarea unui „serviciu public” constând în curse regulate între Aeroportul Oradea şi cel din Varşovia, compania aeriană care va presta serviciul urmând să fie selectată după o licitaţie internaţională.

Aeroportul din Orafea FOTO Bihoreanu
Aeroportul din Orafea FOTO Bihoreanu

Zborurile de pe Aeroportul din Oradea și cele din Varșovia vor fi considerate un serviciu public, conform Regulamentului CE 1008/2008, fără ca sprijinul financiar acordat de aeroporturi sau de autoritățile care le tutelează, în acest caz CJ Bihor, să fie considerat ajutor de stat, având un statut de „obligație publică”, la fel ca orice serviciu public furnizat de autorități locale.

Potrivit vicepreşedintelui CJ Bihor, Mircea Mălan, între cele două aeroporturi vor exista cel puţin patru curse săptămânal, tur şi retur.

„Singurul hub din apropiere este cel din Budapesta, pasagerul bihorean pierde cinci ore ca să decoleze de acolo. Cu noul serviciu public, de pe Aeroportul Oradea, eşti într-o oră cu avionul în Varşovia, cu un aeroport mult mai mare decât cel din Budapesta, şi cu legături mult mai bune", a explicat, pentru „Adevărul”. Mircea Mălan.

Aeroporturi din Europa cu servicii publice

Conform sursei citate, şi alte aeroporturi din Europa au instituit astfel de „servicii publice”, dând ca exemple curse între Strasbourg – Berlin, Brno – Munchen, Palermo – Roma, Barcelona – Madrid, Veneția – Roma, Strasbourg – Madrid. „În România, nu cred că mai există vreun astfel de serviciu public”, a spus vicepreşedintele CJ Bihor.

Companiile interesate vor primi sprijin financiar din partea autorităților locale.

„Dacă avionul zboară plin, cofinanțarea va fi redusă sau spre zero. Dacă aceste zboruri nu vor fi profitabile, CJ își va asuma să acopere diferența de cheltuieli”, declară Mălan.

Cert este că, pentru a depune oferte, companiile aeriene trebuie să dețină o flotă de minimum 50 aeronave cu motoare tip Jet, din care una, cu cel puțin 75 locuri, să fie alocată acestei rute, iar una să fie de înlocuire a acesteia în caz de defecțiune.

De asemenea, companiile trebuie să aibă minimum 15 ani de experiență în transportul aerian de pasageri prin curse regulate și să fi avut cel puțin zece milioane de pasageri.

Oradea

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite