Șosele de centură în zona metropolitană și Debrecen, printr-un proiect comun
0Locuitorii din zona Oradei și cei din Debrecen vor avea două șosele de centură la nivelul Zonei Metropolitane Oradea, în direcţia E-N-V, respectiv la nivelul oraşului Debrecen, în partea de est.
Zona Metropolitană Oradea, în calitate de Lead Partner a semnat Contractul de Finanţare pentru "Pregătirea investiţiilor strategice pentru dezvoltarea unei infrastructuri integrate de transport rutier la nivelul polilor urbani Oradea-Debrecen".
"Această iniţiativă ia în considerare scenariul, pe termen mediu şi lung, conform căruia cele două aglomerări urbane, Oradea şi Debrecen, vor deveni tot mai interconectate din punct de vedere al funcţiilor socio-economice şi infrastructurale", se arată într-un comunicat al Primăriei Oradea.
Principalele provocări comune cu privire la infrastructura de transport rutier, la nivelul polilor urbani Oradea-Debrecen, se referă la găsirea unor soluţii care să permită gestionarea diferitelor tipuri de circulaţie: circulaţia de tranzit, datorită punctului de trecere al frontierei dintre România şi Ungaria; circulaţia de schimb, care are loc la nivel metropolitan între nucleele urbane şi comunele periferice datorită procesului de deurbanizare; circulaţia internă, care are loc la nivelul fiecărei localităţi.
"În acest context, este nevoie de o adaptare a infrastructurii de transport rutier la nevoile deja prezente ale grupurilor ţintă şi care ar putea crea pe termen mediu, constrângeri suplimentare, cu impact negativ asupra atractivităţii regiunii, calităţii de viaţă, mobilităţi muncii şi competitivităţii economice comune. Proiectul propus se regăseşte pe agenda autorităţilor centrale şi locale ale celor două state, prezentând un caracter anticipativ specific unei politici publice fundamentate de jos în sus", se mai arată în comunicat.
Obiectivul proiectului constă în îmbunătăţirea infrastructurii strategice de transport rutier la nivelul reţelei polilor urbani Oradea (RO)-Debrecen (HU).