Se reia licitaţia pentru construcţia sectorului de autostradă Chiribiş - Biharia. Suma uriaşă pusă la bătaie

0
0
Licitaţia se reia pentru o sumă de două ori mai mare decât cea iniţială. Sursa FOTO: Facebook Asociaţia Pro Infrastructura
Licitaţia se reia pentru o sumă de două ori mai mare decât cea iniţială. Sursa FOTO: Facebook Asociaţia Pro Infrastructura

Licitaţia pentru construcţia tronsonului Chiribiş-Biharia al autostrăzii Transilvania se reia, valoarea contractului fiind de două ori mai mare decât cea prevăzută în contractul încheiat în 2020 cu o asociere condusă de grupul orădean Selina şi reziliat în primăvara acestui an.

Anunţul privind reluarea licitaţiei a fost transmis spre publicare, marţi, de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere în SICAP şi este pentru proiectarea şi execuţia Autostrăzii Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea, Secţiunea 3C: Suplacu de Barcău - Borş, Subsecţiunea 3C2 Chiribiş - Biharia (km 30+550-km 59+100).: Suplacu de Barcău - Borş, Subsecţiunea 3C2 Chiribiş - Biharia (km 30+550-km 59+100). Potrivit documentului, durata  contractului este de 24 de luni din care, 6 luni perioada de proiectare şi 18 luni perioada de execuţie a lucrărilor.

Valoarea estimată a contractului este de 877,779 milioane de lei fără TVA iar sursa de finanţare este POT 2021 - 2027. Data limită de depunere a ofertelor este 17.10.2022.

Aceasta va fi a patra procedură după ce contractul a fost încredinţat, pe rând, companiei americane Bechtel (2003), asocierii de firme spaniole Corsan – Corviam (2015), iar ulterior, după ce în 2016 proiectul privind cei 415 km a fost împărţit pe secţiuni şi subsecţiuni, asocierii Trameco, Drumuri Bihor, Drum Asfalt (din grupul Selina), Vahostav (Slovacia) şi East Water Drillings (Bucureşti), în 2020.

Asocierea de firme a câştigat licitaţia cu o ofertă de 326,1 milioane lei, echivalentul a 66 milioane euro, însă ulterior a propus proiecte tehnice în conformitate cu care ar fi urmat să primească încă 30 milioane euro, motivând că sunt necesare lucrări suplimentare constând în consolidări ale terenului.

Variantele au fost respinse, însă, de CNAIR, care a reziliat contractul pe 12 mai, în acest an, motivând că ar fi presupus costuri mărite cu aproximativ 40% faţă de cele stabilite iniţial.

Vă recomandăm să mai citiţi:

Cum avansează proiectul Autostrăzii Transilvania, secţiunea Chiribiş-Biharia

Asociaţia Pro Infrastructură: În ritmul actual, o să avem 2.000 km de autostradă în 40 de ani

Razie pe Autostrada Soarelui. Şoferi testaţi pentru consum de alcool şi droguri. Câţi au rămas pietoni

Oradea


Ultimele știri
Cele mai citite