Încă 40 de autobuze second-hand pe străzile din Iaşi. Tramvaiele vor dispărea pentru următorii doi ani din Metalurgie şi de pe Bulevardul Nicolae Iorga

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Şefii municipalităţii ieşene adoptă încă o dată soluţia mijloacelor de transport uzate pentru a asigura deplasarea prin Iaşi. Din septembrie, începe un nou şantier în oraş, pentru înlocuirea a 10 kilometri de linie simplă de tramvai pe sectorul fostul bazar (Bulevardul Nicolae Iorga) - Piaţa Doi Băieţi (Tătăraşi).

Primăria Iaşi a semnat astăzi, 9 august, un contract în valoare de 47,5 de milioane de lei (fără TVA), majoritatea din fonduri europene, pentru înlocuirea, în următorii doi ani, a şinei de tramvai din zona Piaţa Nicolina-Calea Chişinăului-Zona Industrială-Doi Băieţi. Lungimea totală a şinei schimbate este de 9,9673 kilometri, pe o distanţă de aproximativ 5 kilometri.

Contractul a fost câştigat de o asociere de firme formată din SC Mari-Vila COM SRL Bucureşti, SC Conest SA Iaşi şi SC Grădinariu Import Export SRL Bucureşti. Lucrările vor începe cel târziu în septembrie, imediat ce firmele câştigătoare vor depune în cont suma de 4,3 milioane de lei, reprezentând garanţia de bună execuţie. Banii pot fi ridicaţi de Primăria Iaşi, dacă apar probleme, în următorii trei ani de la semnarea recepţiei lucrărilor, programată pe 28 iunie 2015.

Potrivit constructorilor, soluţia tehnică aplicată pentru înlocuirea şinelor de tramvai din Zona Industrială este o premieră la Iaşi. "Printre altele, va fi o fundaţie de beton extrem de solidă, de 90 de centimetri. Am folosit pentru prima dată această soluţie tehnică, în premieră în România, acum 10 ani, la Bucureşti, în zona Pieţei Ferentari. Trebuie să menţionez că noi n-am depăşit niciodată termenul de execuţie la niciun contract pe care l-am avut oriunde în ţară", a declarat Marin Mândrilă, directorul general al SC Mari-Vila COM SRL, firma care se va ocupa cu schimbarea şinelor de tramvai.

Şantierul va debuta, în paralel, la capetele traseului, în zona Pieţei Nicolina şi în piaţa Doi Băieţi din Tătăraşi.

Pe de altă parte, municipalitatea Iaşi a anunţat organizarea unei licitaţii pentru cumpărarea a încă 40 de autobuze second-hand, care ar trebui să fie mai noi de 1998 şi care nu vor avea aer condiţionat. Autobuzele urmează să transporte pasageri pe sectorul afectat de lipsa tramvaielor din cauza începerii şantierului. Achiziţia are loc la mai puţin de un an de când Primăria Iaşi a cumpărat alte 20 de autobuze rulate, de la o firmă-paravan în spatele căreia se afla omul de afaceri bârlădean, Vasile Puşcaşu, patronul Unistil, firma privată care operează câteva trasee în municipiul Iaşi. Transaccept din Bârlad a obţinut atunci contractul de 1,5 milioane de lei deşi avea sediul într-un apartament şi nu avea cifră de afaceri.

Caietul de sarcini întocmit pentru licitaţie este aproape identic cu cel de acum un an. Primăria Iaşi se arată dispusă să cheltuiască din fonduri proprii 3,3 milioane de le, fără TVA, adică în jur de minim 19.000 de euro, fără TVA, pentru fiecare autovehicul cumpărat. Autobuzele trebuie să fie mai noi de 1998, să aibă un motor turbo diesel, servodirecţie şi o putere de minim 267 CP. Trebuie să poată transporta minim 80 de persoane şi să fie dotate cu instalaţii de încălzire pentru compartimentul pasagerilor, cu aer cald ventilat sau cu minim trei calorifere. Instalaţia de aer condiţionat este o condiţie obligatorie, cu precizarea că trebuie să existe „minim în cabina şoferului“.

Pe aceeaşi temă:

Transportul public ieşean, ”executat silit”: 22 de tramvaie au fost scoase la licitaţie de ANAF din cauza datoriilor

Viceprimarii din Iaşi, despre autobuzele luate printr-o licitaţie cu cântec: "Dacă şoferul ar fi stat în spate, el nu ar fi avut aer condiţionat"

Nesimţire crasă la vârful Primăriei Iaşi: şefii tac mâlc în legătură cu autobuzele luate printr-o licitaţie cu cântec

"Cadou " amar pentru ieşeni. Autobuze second-hand cu aer condiţionat abia la începutul toamnei

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite