Cum a ajuns un şofer de TIR să fie condamnat din cauza unor piuliţe. Întâmplarea nefericită a ucis un om

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Imagine de la accidentul din 2014 FOTO NewsPascani
Imagine de la accidentul din 2014 FOTO NewsPascani

Judecătoria Paşcani a condamnat la 2 ani şi 6 luni de închisoare cu suspendare şoferului unui TIR. Bărbatul nu a comis vreo abatere rutieră, însă magistraţii au concluzionat că e responsabil de moartea unei persoane.

Ioan Olariu ar fi provocat un accident rutier mortal în judeţul Iaşi, acum mai bine de cinci ani. Pe 22 octombrie 2014, înainte de ora 7.00, el conducerea dinspre Paşcani spre Târgu Frumos un ansamblu de autovehicule compus dintr-o autoutilitară şi o remorcă.

La un moment dat, două jante cu tot cu pneuri de la puntea stânga spate a remorcii s-au desprins. Una dintre roţi a lovit o maşina Toyota Auris, iar cea de-a doua a intrat prin parbrizului unui BMW din spatele TIR-ului şi l-a ucis pe şofer.

Procurorii care au investigat acest caz au ajuns la concluzie că vinovat de accident a fost şoferul maşinii grele, care nu „nu a strâns corespunzător piuliţele de prindere a roţilor ansamblului auto pe care îl conducea şi nu a verificat ulterior gradul de strângere al acestora“.

Şoferul de TIR a putut fi pus sub acuzare şi, zilele trecute condamnat, deoarece această obligaţie de-a sa era prevăzută în fişa postului. În primă fază, şoferul a dat vina pe drumurile proaste, însă în timpul procesului a recunoscut fapta.

La un moment dat, în acest dosar a fost cercetat şi administratorul firmei care deţinea TIR-ul, însă acuzaţiile la adresa acestuia au fost clasate. Referitor la vinovăţia lui Olariu, judecătorii de la Paşcani, care au dat prima sentinţă din acest proces, au precizat:

„Instanţa exclude orice culpă a şoferului decedat ori factorii de mediu sau starea drumului invocate de părţile interesate, ca fiind elemente care să fi contribuit la producerea accidentului, probele administrate în cauză relevând că şoferul BMW circula regulamentar cu o viteză cuprinsă între 60-90 km, starea drumului sau sarcina transportului neavând relevanţă în procesul de desfiletare a roţilor, aşa cum au precizat experţii criminalişti“.

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite