Şoseaua Hunedoara - Călan, în blocaj de 4 luni. Cum profită şefii CJ Hunedoara de investiţia uriaşă
0Politicienii din fruntea Consiliului Judeţean obţin venituri importante de pe urma unei investiţii aflate de mai multe luni în impas.
De patru luni, lucrările de modernizare a şoselei Hunedoara – Călan sunt oprite. Pe cei zece kilometri din Drumul Judeţean 687 asocierea de firme care a câştigat proiectul derulat pe fonduri de la Uniunea Europeană a lucrat circa două săptămâni, în luna iunie, şi apoi şi-a retras utilajele şi munctorii, invocând neînţelegeri cu Unitatea de Implementare a Proiectului, din cadrul Consiliului Judeţean Hunedoara.
În urmă cu o lună, reprezentanţii Consiliului Judeţean Hunedoara anunţau că lucrările vor fi reluate în scurt timp, fapt care însă nu s-a mai întâmplat. Situaţia singurului proiect european derulat de Consiliul Judeţean Hunedoara şi aflat în faza de execuţie a rămas neclară, iar autorităţile nu pot prezenta o dată la care constructorii se vor întoarce pe şantier.

Pentru miile de oameni care circulă zilnic pe şoseaua Hunedoara – Călan, drumul plin de denivelări şi gropi, mărginit de şanţuri, reprezintă un adevărat pericol. Pentru şefii CJ Hunedoara, proiectul european în care este implicată instituţia reprezintă o sursă de venit importantă, indiferent de situaţia sa. Pe lângă salariile lunare, preşedintele şi vicepreşedinţii instituţiei primesc o majorare cu 25 la sută a acestora pentru implementarea de proiecte finanţate din fonduri europene nerambursabile: 4.680 de lei pentru preşedintele Flaviu Bobora şi 4.160 de lei pentru vicepreşedinţii Daniel Andronache şi Sorin Vasilescu. Şi alţi angajaţi ai instituţiei beneficiază de sporuri salariale de pe urma investiţiei pe fonduri UE.

Ordinul de începere a lucrărilor de modernizare a şoselei Hunedoara – Călan (DJ 687), a fost dat în luna aprilie, după ce în octombrie 2018, Consiliul Judeţean Hunedoara, Primăria Hunedoara şi reprezentanţii asocierii de firme SC Proactiv SRL – SC Drupo SRL – SC Sercotrans SRL au semnat contractul de investiţii. Drumul judeţean 687 va fi modernizat pe o lungime de 9,7 km de carosabil şi presupune lărgirea părţii carosabile, amenajarea de şanţuri şi rigole, amenajarea de ziduri de sprijin, construcţia a şase podeţe şi reabilitarea pasajului peste calea ferată Simeria - Petroşani. Pe o lungime de 3,71 km drumul va avea o lăţime de 9 metri pentru a permite construirea unei benzi speciale de urcare pentru traficul greu. Pe restul porţiunii de drum, lăţimea părţii carosabile va fi extinsă la 6 metri cu 2 benzi de circulaţie, 2 benzi de încadrare de de câte un sfert de metru fiecare şi acostamente de 0,75 de metru fiecare. Pasajul peste calea ferată Simeria - Petroşani va fi reabilitat, iar pe o porţiune de 3,4 kilometri şoseaua va dispune şi de trotuare. Investiţia este finanţată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020, având o durată de execuţie a lucrării de 23 de luni.
„Valoarea totală a proiectului este de 36,4 milioane de lei, din care 28,22 milioane de lei – finanţare nerambursabilă, contribuţia Consiliului Judeţean Hunedoara – 664,12 mii lei, fonduri guvernamentale – 4,31 milioane lei, la care se adaugă o finanţare din bugetul Consiliului Judeţean Hunedoara – 3,13 milioane lei”, a informat Consiliul Judeţean Hunedoara.
Vă recomandăm să citiţi şi:
Şoseaua din munţii Parâng care leagă judeţele Hunedoara şi Vâlcea intră în reparaţii capitale
Calea ferată pe care a deraiat „marfarul morţii”, extrem de riscantă. În ce stare a ajuns