Unul dintre cele mai celebre spectacole de pe Broadway se joacă pe 10 martie pe scena Teatrului „Leonard” din Galaţi
0Spectacolul „My Fair Lady”, pus în scenă de Teatrul Naţional de Operă şi Operetă „Nae Leonard”, este regizat de Teodor Niţă şi va evolua sub bagheta dirijorală a lui Cristian Sandu (Cluj-Napoca). Scenografia şi costumele poartă semnătura Andreei Săndulescu şi Gheorghe Condrea, iar coregrafia este asigurată de Constantin Floriean.
Duminică, pe 10 martie, de la ora 18,00, publocul din Galaţi se poate delecta cu un musical care, de la premiera de pe Broadway (în 1956) şi până astăzi, după mai bine de 60 de ani, continuă să cucerească generaţii întregi de spectatori, fiind adesea denumit de critici „musicalul perfect”.
Spectacolul „My Fair Lady”, pus în scenă de Teatrul Naţional de Operă şi Operetă „Nae Leonard”, este regizat de Teodor Niţă şi va evolua sub bagheta dirijorală a lui Cristian Sandu (Cluj-Napoca). Scenografia şi costumele poartă semnătura Andreei Săndulescu şi Gheorghe Condrea, iar coregrafia este asigurată de Constantin Floriean.
„My Fair Lady” transpune fidel în teatrul muzical Pygmalion-ul lui Shaw, nu numai păstrând nealterate acţiunea anecdotică şi personajele, dar reproduce scene întregi, replică cu replică, din lucrarea originală. Exceptând textele muzicale, circa jumătate din musical-ul My Fair Lady este reprodus întocmai din comedia lui G.B. Shaw.
Semnificativ este faptul că opereta, care reclamă prin însăşi esenţa ei finaluri fericite (happy-ends), în My Fair Lady finalul rămâne sub semnul întrebării, Bernard Shaw lăsând spectatorului sarcina de a-şi alcătui o încheiere după propria lui preferinţă ori judecată logică.
Personajele sunt deosebit de simpatice şi apropiate, pline de contradicţii, dar nu convenţionale. Tema devenirii omului, lupta cu el însuşi, cu urcuşurile şi căderile sale sunt temele din My Fair Lady, care a văzut lumina rampei în 1956 pe Broadway, iar în România în 1968. Cuvântul, muzica, dansul şi nu în ultimul rând culoarea, spaţiile şi costumele sunt elementele esenţiale care constituie forţa acestui spectacol.
În lunga postfaţă, Shaw ajunge la concluzia că Eliza se va mărita cu Freddy… Chiar şi Lerner, autorul libretului, este de acord cu sensul adânc pe care lui B. Shaw este: ataşamentul artistului, creatorului - de opera sa.
În toată comedia Pygmalion, ca şi opereta My Fair Lady nu găsim nici un moment de mărturisiri sentimentale, de dragoste, ori de impulsii senzuale. Nici îmbrăţişări, nici cuvinte tandre, nici priviri învăluitoare, nici măcar aluzii. Când Higgins şi-a desăvârşit opera şi Eliza urmează să-l părăsească, el îi spune: „M-am obişnuit cu tine… nu mă pot lipsi de prezenţa ta”. Un simplu ataşament, dar un ataşament mai puternic poate decât o dragoste, adesea schimbătoare.
Dacă într-adevăr legătura dintre creator şi creaţie este atât de intimă, de ce Shaw crede că Eliza îl va părasi pe Higgins şi se va căsători cu Freddy? Pentru că acesta este tristul destin al artistului: să creeze pentru alţii. De obicei „achizitoriul” este un om bogat. Freddy însă, reprezintă omul simplu, care fără prea mult discernământ, printr-o fericită intuiţie se simte atras de o reală „operă de artă”.
Din distribuţie vor face parte actorii: Teodor Niţă, Silvia-Alice Niţă, Dominic Cristea, Alexandru Dobre, Adrian Mărginean, Viorica Mărăndici, Florina Nistor, Costel Donose, Adrian Ţurcanu, Adina Gurenciuc, Maria Macovei, Dumitru Barbu şi Maria Orzan, acompaniaţi de orchestra, corul şi baletul Teatrului.
Preţul întreg ale biletelui pentru spectacolul de pe 10 martie este de 21,6 lei, iar cel redus pentru aceste spectacol este de 10,8 lei. Rezervările se pot face telefonic la numărul 0236.465.599 în intervalul orar al casieriei (afişat pe site-ul oficial şi pe pagina oficială de Facebook ale instituţiei).