Galaţi: Siguranţa feroviară este tot mai precară, dar concedierile continuă la CFR

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Continuă disponibilizările la CFR Marfă Galaţi, cu toate că deja există pericolul deraierii trenurilor de marfă din cauza personalului insuficient.

Derută totală la Compania Naţională de Căi Ferate. Discuţiile cu sindicatele pe marginea reorganizării activităţii la CFR Marfă nu au dus la niciun rezultat. Administraţia insistă să reducă pierderile societăţii prin noi concedieri, cu toate că, în 2010, activitatea la CFR Marfă Galaţi a crescut cu 62,5%.


„Le-am explicat că în aceste condiţii, nu mai putem asigura siguranţa trenurilor de marfă, dar ne-au spus că îşi asumă ei riscul. Se discută despre desfiinţarea unor posturi de la CFR Marfă, dar la aceste posturi lucrează şi cinci ceferişti în schimburi", ne-a declarat Viorel Istrate, liderul Sindicatului Mişcare Comercial Galaţi. La CFR Marfă mai lucrează în momentul de faţă 900 de persoane, iar noul Contract colectiv de muncă a fost semnat zilele trecute.


Compensaţii din salarii
La CFR Marfă a fost redus fondul de salarii cu 44% în ultimul an, din contractul de muncă dispărând noţiuni precum tichete de masă, prime de Paşti şi de Crăciun, dar şi unele sporuri. S-a ajuns la situaţia aberantă să se ia din drepturile salariale ale angajaţilor pentru a li se plăti salarii compensatorii ceferiştilor care sunt daţi afară.

„Bugetarilor li s-au tăiat salariile cu 25%, dar la CFR Marfă s-au redus cu 44%. Nu ştiu dacă se urmăreşte închiderea societăţii sau altceva", susţine preşedintele Sindicatului Mişcare Comercial Galaţi. La celelalte două societăţi din curtea CFR, Infrastructură şi Călători, sindicatele au declanşat conflictul de interese, o etapă înainte de intrarea în grevă.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite