FOTO Absenteismul şi abandonul şcolar, combătute la  Colegiul Tehnic ”Edmond Nicolau” printr-un proiect cu fonduri europene

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Proiectul a fost lansat luni, 22 octombrie
Proiectul a fost lansat luni, 22 octombrie

Scopul proiectului este dezvoltarea competenţelor cadrelor didactice de elaborare şi implementare a unui sistem integrat de măsuri de prevenire a părăsirii timpurii a şcolii şi intervenţie specifică în cazul copiilor cu risc de abandon şcolar.

Proiectul „Implică-mă şi voi învăţa: o abordare multidimensională în prevenirea părăsirii timpurii a şcolii şi abandonului şcolar” s-a lansat oficial, în cadrul unei conferinţei, luni, 22 octombrie.

Proiectul  este finanţat de Uniunea Europeană prin intermediul Programului Erasmus + şi va fi derulat pe durata a 24 de luni, valoarea finanţării fiind de 32.985 euro.

La lansare au fost prezenţi membrii echipei de proiect: Mădălina Alexandru, responsabil de proiect, Cenţa Mariana Răvaş, Silviu Daniel Brebuleţ, Paula Cristina Popescu, precum şi Sorin Roşioru, directorul adjunct al Colegiului Tehnic „Edmond Nicolau”, inspectorul şcolar Mihail Fâsan şi alte cadre didactice. 

Scopul proiectului este dezvoltarea competenţelor cadrelor didactice de elaborare şi implementare a unui sistem integrat de măsuri de prevenire a părăsirii timpurii a şcolii şi intervenţie specifică în cazul copiilor cu risc de abandon şcolar.

Proiectul include 14 mobilităţi de formare ale cadrelor didactice în 4 fluxuri. Primul în Paris, Franţa, respectiv „Preventing early school dropout-a challenge for every teacher”, la care participanţii se vor familiariza cu conceptul de ”early school leaving ESL” şi mecanismele de prevenire a abandonului şcolar prin învăţare experimentală (hands-on experience).

colegiul tehnic

Al doilea flux va avea loc în Portugalia, unde profesorii vor participa la cursul „School&family: a constructive relationship that contributes to the prevention of school dropout”, furnizor: The Competence Centre “Entre Mar e Serra” CCEMS, patronat de Ministerul Educatiei Nationale. Participanţii vor învăţa metode şi strategii pentru eficientizarea comunicării cu părinţii şi dezvoltarea competenţelor de soluţionare a problemelor de comunicare personală şi instituţională cu părinţii.

La Cursul III „Preventing early school leaving” va avea loc în Slovenia, la Ljubljana, furnizor fijnd Primera Group. Vor fi 3 participanţi, având ca obiective familiarizarea profesorilor cu metodologia BASE-Building Authentic Self-Esteem (Construirea stimei de sine autentice) utilizată în şcoli din Slovenia pentru a combate eşecul în educaţie.

colegiul tehnic

Cursul IV „Individualised learning in Swedish schools”, furnizor: Forum Eltern und Schule (Forum for Parents and School) din Germania, va fi în Helsingborg/Malmo Suedia. Cei 3 participanţi se vor familiariza cu proiectarea demersului pedagogic pe învăţarea individualizată pentru grupuri de elevi cu abilităţi şi stiluri de învăţare diferite, crearea planului de dezvoltare individuală în funcţie de nevoile elevilor.

”Proiectul lansat astăzi face parte integrantă din strategia de prevenire a părăsirii timpurii a şcolii şi reducere a absenteismului şi abandonului şcolar, elaborată de C.T.E.N., ca urmare a creşterii frecvenţei acestor fenomene în ultimii ani şcolari. Printre rezultatele aşteptate ale formării, ne-am dori să se regăsească: înţelegerea profundă a fenomenului de părăsire timpurie a şcolii şi abandon şcolar (factori sociali, economici, psihoemoţionali, familiali, pedagogici care influenţează interacţiunea profesori-elevi), cunoaşterea politicilor publice de educaţie din Europa şi dezvoltarea abilităţii de a adapta demersul pedagogic la cerinţele elevilor, pentru a putea sprijini învăţarea individualizată şi diferenţiată”, a declarat responsabilul de proiect, profesoara Mădălina Alexandru.

Focşani



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite