Frumuseţile Dobrogei, promovate cu bani europeni. Vezi aici imagini superbe!

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Insula Păcuiul lui Soare, de lângă Ostrov
Insula Păcuiul lui Soare, de lângă Ostrov

Ieri a fost lansat la Constanţa primul proiect de promovare a zonei turistice Ostrov - Adamclisi – „Visul împăratului Traian“, făcând referire la suveranul roman care a ridicat monumentul Tropaeum Traiani, una dintre atracţiile din zonă.

În sud-vestul Dobrogei descoperi o lume cu poveşti din vremuri ancestrale: sate situate pe malul Dunării, departe de tumultul oraşului, rezervaţii naturale, cetatea scufundată Vicina, mănăstiri, peştera în care a trăit Sfântul Andrei, monumentul şi cetatea Tropaeum Traiani, ridicate de romani.



„Aici este o lume a satului dobrogean. Turiştii trebuie să ştie că de pe dealul de la Ostrov, de exemplu, pot vedea Silistra vecinilor bulgari dintr-o perspectivă extraordinară, Bărăganul, dar şi Dobrogea, până aproape de Cernavodă. Este o zonă mai puţin citadinizată. Mie îmi place să spun că dacă vrei să vezi chipul lui Dumnezeu trebuie să mergi primăvara şi să vezi zările adânci de la Ostrov“, spune prozatorul şi publicistul Ovidiu Dunăreanu, originar al locului, care vorbeşte despre frumuseţile Dobrogei în scrierile sale şi care s-a alăturat autorităţilor în iniţiativa de promovare a zonei.

Turiştii, invitaţi să viziteze Dobrogea

Primăria Ostrov a accesat bani europeni pentru dezvoltarea turistică. Proiectul se numeşte „Visul împăratului Traian“, făcând referire la suveranul roman care a ridicat monumentul Tropaeum Traiani, una dintre atracţiile principale din zonă. Vor fi promovate două trasee turistice. „Este vorba despre ruta Constanţa –Adamclisi - Ostrov şi Mangalia – Adamclisi – Ostrov. În zona noastră poluarea este zero, iar natura este primitoare pentru turişti“, spune Niculae Dragomir, primarul comunei Ostrov.

Broşuri şi film de animaţie 3D

Pentru promovarea zonei vor fi distribuite 900.000 de pliante şi 3.000 de broşuri în agenţiile de turism, muzee, unităţi de cazare. Proiectul se va derula până în 2013 şi are un buget total de 529.000 de lei.



Tot pentru a-i atrage pe turişti va fi realizat un film de animaţie 3D pentru Cetatea Tropaeum Traiani, de la Adamclisi, dar o expoziţie de fotografie ce va putea fi vizitată pe litoral şi în staţiunile de pe Valea Prahovei. De asemenea,  în apropierea obiectivelor turistice vor fi amplasate panouri informative. Pliantele şi broşurile vor fi distribuite începând din vara anului viitor.

„Este nevoie de unităţi de cazare!“

De cealaltă parte, reprezentanţii Agenţiilor de Turism, mult mai pragmatici, spun că în zonă ar trebuie să existe unităţi de cazare pentru a atrage turiştii. „Nimeni nu vine dacă nu are unde să doarmă, dacă nu sunt restaurante. În plus, trebuie să stabilim o atracţie principal a acestei zone!“, spune Cristian Bărhălescu, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism, regiunea Sud-Est. Primarul din Ostrov a dat asigurări că în zonă urmează să fie construite o pensiune, dar şi un hotel.

image
Cetatea Tropaeum Traiani, de la Adamclisi

COLŢ DE RAI - CĂLĂTOR LA BETHLEEMUL ORTODOXIEI ROMÂNEŞTI

CETATEA SCUFUNDATĂ DE LA PĂCUIUL LUI SOARE

Constanţa

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite