Pasageri puşi în pericol de piloţii Carpatair pe aeroportul din Cluj

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Două curse Carpatair au fost amânate din cauza piloţilor, care nu au curăţat gheaţa depusă pe fuzelaj şi aripi. FOTO: Arhivă
Două curse Carpatair au fost amânate din cauza piloţilor, care nu au curăţat gheaţa depusă pe fuzelaj şi aripi. FOTO: Arhivă

Conducerea Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca va sesiza Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR), după ce piloţii companiei Carpatair au încercat, sâmbătă şi luni, să decoleze cu avioanele fără să efectueze operaţiunea de degivrare, adică de curăţare a gheţii depuse pe fuzelaj şi aripi.

Directorul aeroportului clujean, David Ciceo, a declarat că piloţii companiei au pus, încercând să decoleze fără efectuarea operaţiunii de degivrare, vieţile pasagerilor în pericol.

„Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca va sesiza Autoritatea Aeronautică Română, după ce piloţii companiei Carpatair au încercat, sâmbătă şi luni, să decoleze cu avioanele fără să efectueze operaţiunea de degivrare, adică de curăţare a gheţii de pe fuzelaj şi aripi. Sâmbătă, pilotul a încercat să îndepărteze gheaţa cu o mătură, ceea ce contravine procedurilor aviatice. Au stat cu avionul la sol până a ieşit soarele şi a topit gheaţa. Luni, cursa spre Timişoara trebuia să decoleze la ora 10.30, dar a decolat la 11.49, tot din cauza piloţilor care au refuzat să degivreze aparatul şi l-au ţinut la soare. Prin refuzul de a degivra avioanele se pun în pericol vieţile pasagerilor, iar noi nu permitem decolarea niciunui avion care nu este curăţat de gheaţă. Pasagerii pot depune reclamaţii la Protecţia Consumatorilor", a spus David Ciceo, citat de Mediafax.

Potrivit directorului Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca, operaţiunea de degivrare cu un lichid special costă în jur de 700 - 800 de euro, dar cei de la Carpatair au refuzat să plătească banii. Acesta a precizat că decolarea unui avion care nu este degivrat poate duce la tragedii aeriene. David Ciceo a adus ca exemplu tragedia de la Verona, din anul 1997, când o cursă Banat Air s-a prăbuşit. Atunci, şi-au pierdut viaţa 50 de persoane. „Autorităţile de acolo au greşit, pentru că au permis decolarea avionului, iar directorul aeroportului italian a fost condamnat la trei ani de închisoare", a afirmat directorul Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca.

„Procedura de degivrare a aeronavei este o operaţiune care ţine exclusiv de competenţa şi decizia comandantului aeronavei şi se aplică în funcţie de condiţiile meteorologice ale aeroportului la ora decolării. În această dimineaţă vremea la Cluj a fost cu cer senin şi temperaturi pozitive, aplicarea procedurii de degivrare nefiind necesară", susţin reprezentanţii companiei Carpatair într-un comunicat.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite