Doi ani grei pe unul dintre cele mai periculoase drumuri din Ardeal. „Priviți doi retardați cum erau să moară“ VIDEO

0
Publicat:
Ultima actualizare:

S-au luat măsuri pentru sporirea siguranței pe unul dintre cele mai periculoase tronsoane de drum din țară, E60 Cluj-Oradea, care va deveni și mai aglomerat având în vedere că urmează doi ani de lucru la dublarea și electrificarea căii ferate. Șoferii trebuie să fie atenți la parapete.

Șoferul a fost la un pas să-și zdrobească mașina de parapete. FOTO: captura video
Șoferul a fost la un pas să-și zdrobească mașina de parapete. FOTO: captura video

Neatenția a doi șoferi putea să se transfome într-o tragedie zilele trecute pe DN1-E60 Cluj-Oradea. Aceștia au fost la un pas să intre în coliziune cu parapetele proaspăt montate pe cele mai periculoase tronsoane ale E60 Cluj-Oradea, după ce au efectuat depășiri la limită.

Priviți doi retardati, CJ .. WWW si B ... CFB, cum erau să moară pe E60 Oradea - Cluj, la O ZI DUPĂ montarea parapetelor. Cel din urmă, dacă nu frânam de urgență, fie intra în mine, fie zbura în parapet. Nu-i nimic, filmarea ajunge la poliție”, a susținut șoferul care a înregistrat scena și a postat-o pe un grup de specialitate.

La două minute după inicdent, șoferul cu mașină înmatriculată în București a dat dovadă din nou de lipsă de responsabiliate. „La fix două minute a depășit la limită încă o dată, cel de pe contrasens frânând puternic (colegu', dacă ai filmare trimite și tu la poliție)”, a mai spus cel care a filmat scena.

De ce s-au montat 

Direcția Regională de Drumuri și Poduri Cluj a terminat de montat weekendul trecut, în zonele cele mai periculoase din DN 1 pe porțiunea Oradea – Cluj parapete „New Jersey”.

Scopul acțiunii a fost de reducere a numărului de accidente grave cauzate de pătrunderea mașinilor pe sensul opus, în contextul în care anul trecut în zonă s-au produs zeci de accidente mortale.

A fos vizat sectorul de drum cuprins între km 536+100 – km 554+600, județul Cluj.

Concret, s-au efectuat lucrări de montare a parapetelor de protecție rigide pe zona mediană, în vederea creșterii siguranței participanților la trafic și reducerea numărului de evenimente rutiere.

Lucrările au fost executate pe sectoarele:

km 536+193 – km 536+336 – în afara localității (între localitățile Huedin și Poieni);

km 537+233 – km 537+449 – în afara localității (între localitățile Huedin și Poieni);

km 551+604 – km 551+685 – pe raza localității Negreni;

km 554+477 – km 554+560 – pe raza localității Negreni”.

Lucrări la calea ferată timp de doi ani

Montarea parapetelor s-a făcut și în condițiile în care traficul pe DN1 E60 a crescut ca urmare a suspendării transportului pe cale ferată pe tronsonul Cluj-Oradea.

Astfel, pasagerii CFR sunt nevoiți acum să folosească mijloacele de transport pe șosea.

În plus, traficul va fi suplimentat cu mașinile și utilajele grele care vor aproviziona șantierelor de la calea ferată.

Cel puțin doi ani, începând cu luna ianuarie 2024, nu vor mai fi trenuri pe Cluj Napoca-Oradea, deoarece încep lucrările de dublare și electrificare a căii ferate, relatează clubferoviar.ro.

„În cadrul proiectului de <Electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor> se vor desfășura lucrări simultan pe toate cele patru loturi, respectiv: Lot 1 Cluj Napoca – Aghireș, Lot 2 Aghireș – Poieni, Lot 3 Poieni – Aleșd, Lot 4 Aleșd – Frontieră Ungaria. Estimăm închiderea totală a circulației feroviare pe intervalele Aghireș – Poieni (linie dublă) și Poieni – Aleșd (linie simplă), începând cu luna ianuarie 2024. Menționăm faptul că, începând cu 01.01.2024, când circulația trenurilor va fi închisă pe distanța Aghireș – Huedin (parte din Lot 2 Aghireș – Poieni), trenurile vor circula alternativ, pe câte un fir pe secțiunea Cluj Napoca – Aghireș, urmând ca pentru relația Aghireș – Huedin să fie puse la dispoziția călătorilor mijloace auto pentru transbordare. În ceea ce privește circulația trenurilor de marfă, menționăm faptul că aceasta va fi retrasată pe rute alternative”, susține Compania Națională de Căi Ferate CFR .

Finalizarea lucrărilor de infrastructură feroviară pe toate cele patru loturi este estimată pentru anul 2026

38 de trenuri pe Cluj Napoca-Oradea în fiecare zi

Zilnic, pe Magistrala 300 între Cluj-Napoca și Oradea circulă 19 perechi de trenuri. Dintre acestea, 12 perechi de trenuri sunt operate de SNTFC CFR Călători, patru perechi de Interregional Călători și alte trei perechi de către Transferoviar Călători.

Cel mai rapid tren este IRN146 al CFR Călători, care străbate distanța de 152 kilometri în două ore și 32 de minute. Cea mai lentă garnitură este tot a operatorului feroviar de stat, R 3075 – trei ore și 58 de minute.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite