Tipologii din Centrul Istoric: puşti de bani gata, hipsteri şi barbaţi bogaţi
0
Centrul Vechi al Capitalei a devenit în ultimii ani locul preferat al majorităţii bucureştenilor. Un studiu realizat de Exact Cercetare şi Consultanţă identifică patru tipologii ale celor pe care-i găsim cel mai des în cafenelele şi barurile din Centrul Istoric.
Centrul Vechi este ca un magnet pentru majoritatea bucureştenilor. Atmosfera boemă, localurile moderne şi diversificate, dar şi faptul că este singurul loc din Bucureşti care a scăpat de patina comunismului ne atrag încontinuu în Centrul Istoric al Capitalei.
Puştii cool, în general copii de bani gata, hipsterii, bărbaţii cu bani, mai tineri sau trecuţi de prima tinereţe şi petrecăreţii sunt cele patru categorii de „muşterii” care populează seară de seară terasele şi barurile din Centrul Istoric.
Tinerii cool sau puştii de bani gata
Sunt tinerii extravaganţi, nonconformişti care cred că toată lumea este a lor. În general, tineri care trăiesc pe banii părinţilor, ies foarte des în oraş şi nu prea se uită la bani. Ei preferă hainele scumpe şi au pretenţii ridicate în ceea ce priveşte băutura sau mâncarea. Uneori pot trece cocalari sau piţipoance din cauza stilului vestimentar.
Ei sunt adepţii ieşirilor în locuri cât mai sofisticate, adevărate podiumuri pentru etalarea vestimentaţiei sau a gadgeturilor scumpe.
Caută locuri unde se ascultă muzică comercială şi nu sunt interesaţi de socializare, ci mai degrabă de afirmare. Preţurile nu reprezintă o problemă pentru ei, motiv pentru care merg direct la ţintă în localuri precum: Old City, Vintage Pub, Embassy, Fredo Cafe, Gin Factory.
Hipsterii preferă locuri vintage
Este vorba despre tinerii care cred despre ei înşişi că sunt diferiţi, speciali, prin ceea ce fac. Preferă locuri neconvenţionale, dar totuşi celebre, merg la mare în Vama Veche, merg cu bicicleta şi au tendinţe green de a proteja planeta de poluare sau alte ameninţări. Ascultă muzică derivată din rock sau folk, se îmbracă vintage sau retro.
Ies să se distreze de obicei cu un grup restrâns de prieteni cu care împărtăşesc aceleaşi pasiuni. Ei aleg de cele mai multe ori locuri retrase, cafenele sau ceainării cu tentă vintage. Localurile pe care aceştia le frecventează sunt Shakespeare, Van Gogh Cafe, Gara Lipscani, Godot Cafe-Teatru, Curtea Berarilor.
„Tutto bene”: bărbaţii cu bani
În această categorie se încadrează persoanele trecute de prima tinereţe care au o carieră de succes şi o situaţie materială bună. Ei caută să se destindă după terminarea programului de muncă într-un mediu mai retras, intim, alături de o persoană de sex opus.
Preferă să iasă în locuri notorii, dar mai intime care să le asigure confortul.
Aleg localurile cu specific medieval sau irlandez unde pot servi vinuri vechi, cognacuri fine şi mâncăruri exotice: Excalibur, Bellini, Arcade, Bel Mondo, Cafe de Beaux Arts, O’Hara Irish Pub.
Petrecăreţii: tineri care îşi cheltuiesc banii la cafenele şi terase
În cele mai multe cazuri în tipologia petrecăreţilor se încadrează studenţii sau absolvenţii aflaţi la începutul carierei.
Ei îşi cheltuiesc o bună parte din câştiguri la terase şi în cluburi. Sunt într-o continuă căutare de oportunităţi şi de socializare cu persoane noi.
Preferă distracţiile alături de gaşca de prieteni în locuri cât mai aglomerate. Caută localuri unde nu trebuie să cheluiască foarte mult, unde pot bea bere la draught şi unde pot socializa nestingheriţi. Această tipologie o găsim în localuri ca El Comandate şi Argentin.
Studiul realizat de Exact are o abordare etnografică constând în sesiuni de observaţie participativă şi interviuri on-site desfăşurate în perioada 23-27 iulie 2012.