Sute de avioane de hârtie se vor lansa, azi, pe cerul Bucureştiului. Se caută cel mai bun pilot

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Azi, 29 februarie 2012, va începe Campionatul Mondial de Avioane de Hârtie, unde studenţii bucureşteni îşi vor arăta abilităţile de a „manevra“ aceste „aparate de zbor“.

Prima etapă a campionatului mondial începe la ora 16.00, în corpul AN din Universitatea Politehnica din Bucureşti.

Studenţii se vor întrece pentru un loc în marea finală mondială, care se va ţine în perioada 4-5 mai, la Salzburg, în Hangar 7. La competiţie sunt aşteptaţi la înscrieri, care încep la ora 14.00 în cadrul Universităţii Politehnica, toţi cei care doresc să participe.

Competiţia nu se rezumă însă doar la aruncarea în aer a unui avion de hârtie. Participanţii pot alege din trei categorii de concurs, iar fiecare dintre acestea vor fi reprezentate de câte un român la Salzburg.

Astfel, cei care se înscriu pot opta pentru categoriile „Distanţa de zbor“, „Durata de zbor“ şi „Zbor acrobatic“.

Juriul va fi format din specialişti, precum profesorul Stoia Marius Deska, de la Facultatea de Inginerie Spaţială, un alt profesor din cadrul Facultăţii de
Arhitectură şi Alexandru Nicolau, vice-campion mondial la Paraşutism juniori şi multiplu campion naţional.

Mai mult, organizatorii îi sfătuiesc pe cei interesaţi cum să-şi construiască un avion de hârtie, demn de acest concurs internaţional:

Centrul de greutate dicteaza directia in care va zbura avionul. Asadar, asigura-te ca acesta este cat mai in fata, impaturind hartia la varf.

Aripile trebuie sa fie plate si subtiri. Necesitatea unui profil de aripa este inca disputata printre experti, dar majoritatea inclina impotriva. Trebuie evitata orice neregularitate a aripii.

Impaturind partea din capat a aripilor, poti influenta directia de zbor a avionasului; pentru un efect si mai puternic, adauga eleroane.

Forma de "Y" a aripilor este decisiva pentru stabilitate. Avioanele care nu au aceasta forma tind sa se roteasca in jurul axului longitudinal si sa se prabuseasca.

In multe competitii, hartia standard folosita este A4, 80g/m2. Cu toate ca o hartie mai usoara nu intra in discutie, pentru zboruri extreme unii experti prefera o greutate mai mare: detinatorul recordului mondial, Ken Blackburn, considera ca o greutate de 96 g/m2 este perfecta pentru zboruri lungi.

Este recomandat constructorilor de avioane sa consulte si sa observe foarte atent numeroasele indicatii disponibile pe internet.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite