Start pentru linia de metrou care va lega Bucureştiul de Otopeni
0La Ministerul Transporturilor a avut loc ieri semnarea contractului de consultanţă pentru pregătirea, proiectarea şi supervizarea lucrărilor la magistrala 6 de metrou, care va realiza legătura Bucureştiului cu Aeroportul Internaţional „Henri Coandă“ din Otopeni, dar şi dintre transportul pe calea ferată şi cel aerian.
„Prin semnarea acestui contract dăm startul oficial unuia dintre cele mai mari proiecte de infrastructură din Capitală“, a declarat la eveniment Gheorghe Udrişte, directorul general al Metrorex.
Contractul a fost încredinţat, în urma unei licitaţii internaţionale, consorţiului format din Padeco Japonia, Oriental Consultants Ltd Japonia şi SC Metroul SA România, având ca subconstractanţi SC Seneca Group International SRL şi Systra Franţa SA. Consorţiul va oferi Metrorex servicii de consultanţă şi de proiectare, precum şi de asistenţă tehnică şi supervizare lucrări. Valoarea contractului este de aproximativ 66,6 milioane euro şi este finanţată printr-un credit de la Agenţia Japoneză de Cooperare Internaţională (JICA) şi prin contribuţii de la bugetul de stat.
Într-o primă etapă, consultantul revizui studiul de fezabilitate pentru
eficientizarea costurilor prin regândirea rutei şi a numărului de
staţii, iar anul viitor va elabora proiectul tehnic preliminar şi
caietele de sarcini pentru licitaţia de adjudecare a lucrărilor de
structură a staţiilor şi tunelelor.
Magistrala va avea 10 staţii
Linia va avea o lungime de 14 kilometri, integral în subteran, va porni printr-o ramificaţie din Linia 4 Gara de Nord – Lac Străuleşti în zona de nord a staţiei 1 Mai. Staţiile propuse sunt: Pajura, Expoziţiei, Parc Herăstrău ( la terminalul liniei de tramvai 41), Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Băneasa Nord, Privighetorilor, Otopeni Sud, Otopeni Centru şi Aeroport „Henri Coandă“. Linia va fi deservită de 10 trenuri, iar capacitatea maximă de transport va fi de 50.000 de călători pe oră şi sens. Potrivit estimărilor, de noua linie vor beneficia zilnic aproximativ 150.000 de călători, precum şi alte circa 100.000 de persoane, în urma scăderii traficului de la suprafaţă.
Pe perioada
lucrărilor vor fi create peste 2.000 de locuri noi de muncă, iar pe cea
de exploatare –523. Valoarea investiţiei este de aproape un miliard de
euro, din care 320 de milioane de euro provin dintr-un credit acordat
de Guvernul Japoniei prin JICA. Lucrările vor debuta la începutul lui
2013 şi vor fi finalizate în 2017-2018.
Check-in în Gara de Nord
Noua magistrală de metrou va face şi legătura directă a două moduri de transport, pe calea ferată prin Gara de Nord şi cel pe calea aerului prin aeroporturile Băneasa şi Otopeni. Astfel, utilizatorii transportului aerian vor putea utiliza serviciile de check-in în Gara de Nord.
Metrorex va demara în curând realizarea unui nou studiu de fezabilitate pentru continuarea magistralei 4 de metrou pe traseul Gara de Nord – Gara Progresu, după finalizarea celor două proiecte Bucureştiul urmând să beneficieze de cea mai importantă linie de transport subteran cu o lungime de peste 25 kilometri pe diametrala Nord-Sud, care va lega cele două aeroporturi cu principalele gări de cale ferată din oraş.