Robert Negoiță susține unirea PMB și a CJ Ilfov într-o conducere metropolitană și atribuții crescute pentru primăriile de sector

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Edilul Sectorului 3, Robert Negoiţă, consideră că Primăria Generală şi Consiliul Judeţean Ilfov ar trebui să se unească, pentru a forma o conducere metropolitană a zonei Bucureşti – Ilfov, scrie Agerpres.

Robert Negoiță FOTO: Profimedia (Arhivă)
Robert Negoiță FOTO: Profimedia (Arhivă)

Primarul a precizat pentru Digi 24 că primăriile de sector ar trebui să preia mai multe atribuții de la Primăria Capitalei.

„Din punctul meu de vedere, reorganizarea administrativă - nu a Bucureştiului, ci a României - este absolut necesară. Avem mult prea multe localităţi faţă de câte am avea nevoie şi câte ne-am permite. (În ce priveşte zona Bucureşti - Ilfov, n.r.) cred că ar trebui să avem o conducere metropolitană, cred că nu ar mai trebui să existe nici Primăria Generală, nici Consiliul Judeţean Ilfov. Cele două instituţii ar trebui să se unească. Probabil câteva comune de prin Ilfov ar trebui să fie regândite - eventual comasate câteva. Eu am spus că trebuie transferate cât mai multe atribuţii dinspre Primăria Generală către primăriile de sector, pentru că sunt mult mai aproape de cetăţean, pentru că e zona în care în general se fac lucruri, se întâmplă ceva. La Primăria Generală, sincer... subţire”, a spus acesta.

Negoiţă s-a referit şi la declaraţiile primarului general, Nicuşor Dan, conform căruia realizarea pasajului de la Doamna Ghica şi a celor trei pasaje construite recent în Sectoarele 3 şi 4 nu a fluidizat traficul din Capitală. El i-a reproşat edilului general şi faptul că nu dă primăriei de sector avize pentru construirea unor pasaje pe arterele administrate de PMB.

„E în stare să aducă un singur specialist - cât de incompetent ar fi acel specialist - care să ne spună că nu se fluidizează traficul? A făcut nişte afirmaţii absolut rupte de realitate, care nu-i fac onoare. Că nu s-a fluidizat circulaţia la Doamna Ghica, cu acel pasaj? A circulat pe acolo? Problema e că proiectul nu a fost continuat şi te propteşti în intersecţiile celelalte care nu au fost fluidizate. Dar cum poate să spună cetăţenilor care au fost la mare anul trecut şi vor merge la mare anul viitor şi care ştiu ce fiasco, ce dezastru era ieşirea spre mare, înainte să facem noi pasajele? Cum poate să spună un om - pieton, nu primar general - că nu s-a rezolvat problema traficului la ieşirea din Bucureşti către A2? Că în Sectorul 4, unde Daniel Băluţă a inaugurat un pasaj, unde era un dezastru în zonă circulaţia, iar acum se circulă absolut fluent...? Vă dau cifrele date de specialişti. Vine un politruc, cu mâinile în buzunar şi netuns, nefrezat şi ne spune el nouă că părerea lui e că pasajele nu fluidizează traficul şi că pasajele care au fost făcute nu au fluidizat traficul. Mai mult de două milioane de ore economisim. Stăm mai puţin în trafic în fiecare an datorită pasajelor pe care le-am făcut la ieşirea din Bucureşti”, a declarat acesta.

Negoiţă a mai declarat că deşi Nicuşor Dan îi îndeamnă pe bucureşteni să folosească transportul public, acesta este deja "sufocat", iar metroul "nu face faţă" la orele de vârf. Negoiță a mai adăugat că susţine transportul în comun, dar că în unele situaţii acesta este de evitat.

„Nu cred că varianta corectă este să blocăm Bucureştiul până vom avea transport în comun. Întâi trebuie să demonstrăm că avem transport în comun eficient, decent, la capacitate. Şi după aia să vedem cum descurajăm mersul cu maşina”, a adăugat acesta.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite