Pasajul Doamna Ghica – Chişinău va fi deschis circulaţiei la sfârşitul anului
0Lucrările la pasajul ce leagă Pantelimonul de Doamna Ghica se apropie de final. Municipalitatea promite că acesta va fi dat în folosinţă la sfârşitul anului. Construirea podului a început în 2007, însă lucrările au tărăgănat fie din cauza exproprierilor, fie din cauza rezilierii contractului, în 2008, cu firma portugheză Lena.
Dacă din vară până în luna septembrie lucrările la Pasajul Doamna Ghica - Chişinău s-au făcut într-un ritm alert, în ultima vreme, viteza de lucru a încetinit.
În acest moment, proiectul de reabilitare a rutei Doamna Ghica - Bulevardul Chişinău este finalizat în proporţie de 95%. Muncitorii mai au de terminat doar amenajarea spaţiilor verzi, bordurile şi marcajele rutiere, potrivit b365.ro.
Şoseaua şi trotuarul au fost realizate complet, gardul de protecţie şi parapeţii au fost montaţi şi vopsiţi, indicatoarele rutiere şi corpurile de iluminat au fost şi ele montate, fiind amenajate chiar şi panourile publicitare. În acest moment au mai rămas de finalizat doar 200 de metri dintr-o bretea a pasajului suprateran. Termenul de finalizare a lucrărilor este sfârşitul acestui an, mai scrie b365.ro.
De asemenea, au fost amenajate staţiile RATB de-a lungul drumului reabilitat Şoseaua Doamna Ghica în stil "alveolă", cu lărgirea carosabilului şi despărţire prin bordură a staţiei de restul carosabilului, pentru a nu incomoda circulaţia.
Un pasaj, în şapte ani
Iniţial, proiectul evaluat la 5,6 milioane de euro ar fi trebuit să înceapă în 2006 şi să se finalizeze un an mai târziu. El a fost ţinut însă în loc de exproprieri. Alte cauze au fost neidentificarea tuturor lucrărilor aferente construcţiei şi evaluarea incorectă a devizului.
Construcţia podului a început însă în 2007, iar în 2008 lucrările au fost sistate. În acel an, au fost ridicate doar o pantă a pasajului suprateran, două picioare şi 500 de metri de stradă.
În 2008, Primăria Capitalei a reziliat contractul cu firma portugheză Lena, care finaliazase cam 60% din lucrări, şi a bătut palma la sfârşitul anului 2011 cu SCT Bucureşti, compania care se ocupă în acest moment de construcţia pasajului suprateran. Lucrările au fost reluate în primăvara acestui an, iar valoarea finală a contractului este de 37,5 milioane de lei, fără TVA.