De ce se inundă Pasajul Unirii la fiecare ploaie? Administraţia Străzilor: din cauza traficului, gunoaielor şi a ploii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Alina Roman, directorul Administraţiei Străzilor (stânga), şi primarul Sorin Oprescu au participat la inaugurarea Pasajului Unirii după ce a fost renovat în 2009. FOTO Mediafax
Alina Roman, directorul Administraţiei Străzilor (stânga), şi primarul Sorin Oprescu au participat la inaugurarea Pasajului Unirii după ce a fost renovat în 2009. FOTO Mediafax

Administraţia Străzilor, instituţie ce răspunde de întreţinerea Pasajului Unirii, susţine că de vină pentru inundarea acestuia sunt milioanele de maşini ce-l tranzitează zilnic, dezvoltarea urbană, deşeurile menajere şi chiar vremea.

Vineri dimineaţă, circulaţia prin Pasajul Unirii a fost oprită pentru câteva ore pentru ca apa să poată fi evacuată. Potrivit autorităţilor, ambele sensuri de mers au fost blocate, deoarece sistemul de canalizare nu a mai făcut faţă şi apa s-a acumulat în pasajul subteran.

Directorul adjunct al ApaNova, Mădălin Mihailovici, a declarat că vina pentru această situaţie o poartă Administraţia Străzilor. “Nu este pentru prima dată când intervin pe o zonă care nu ţine de ApaNova, ci de Administraţia Străzilor. Noi am intervenit cu patru maşini mari, cu specialişti, am desfundat instalaţiile pe care le au ei acolo, am intervenit acolo unde nu era treaba mea. Sunt unii care muncesc şi alţii care vin să muncească pentru ei. În aproape 40 de minute am terminat treaba. Dacă de la Administraţia Străzilor nu va rezolva problema acolo, de fiecare dată se va întâmpla aşa. Dacă ar face curăţenie, dacă ar fi preventivi, să se intereseze dacă plouă noaptea. Trebuie să înveţe şi alţii cum să facă să nu li se mai colmateze conductele. Poate ar trebui să-şi verifice mai des instalaţiile pe care le au acolo”, a declarat Mădălin Mihailovici, directorul adjunct al ApaNova.

În replică, reprezentanţii Administraţiei Străzilor susţin că nu comentează declaraţiile directorului ApaNova, dar au câteva explicaţii pentru situaţia din Pasajul Unirii.

“Capacitatea canalelor de colectare a apelor pluvile din Pasajul Unirii, construit înainte de 1989, au fost proiectată în raport cu traficul scăzut din acea perioadă, pe de o parte, dar şi ţinându-se cont de cantităţile de precipitaţii, cu mult mai scăzute decât astăzi”, a explicat purtătoarea de cuvânt a Administraţiei Străzilor, Carmen Dincă.

Cele 4 motive pentru care se inundă Pasajul Unirii


Astfel, Administraţia Străzilor identifică o serie de cauze pentru care, la fiecare ploaie, se înfundă canalele colectoare ale Pasajului Unirii:

1.  “Cantităţile mari de precipitaţii căzute pe metrul pătrat în 24 de ore. De exemplu, potrivit meteorologilor, în noaptea din 21 septembrie în Bucureşti s-au înregistrat la staţia Meteo Filaret, apropiată de Pasajul la care facem referire, 39 de litri de apă, pe metrul pătrat”.

2. “Milioanele de maşini care trec zilnic prin centrul Bucureştiului, respectiv prin Pasajul Unirii, transportă pe roţi cantităţi impresionate de mizerie, pământ, nisip, praf, gunoaie, depuneri care împreună cu cantităţile mari de apă înfundă rigolele, producând inundaţii”.

3. “Un alt argument este dezvoltarea urbană şi comercială a oraşului din ultimele două decenii. Aruncarea iresponsabilă a deşeurilor menajere (pungi de plastic, cutii de carton, pet-uri) nu are doar un efect neecologic, ci, mai grav, unul tehnic prin obturarea filtrelor canalizărilor de apă pluvială”.

4. “În plus, în Bucureşti nu a mai plouat din 11 august, adică de 40 de zile, timp în care pe străzile din Capitală s-au acumulat cantităţi mari de praf şi deşeuri care la prima ploaie puternică s-au adunat în canalele colectoare din Pasajul Unirii”.

Legat de măsurile pe care instituţia le ia pentru a preveni astfel de situaţii, Carmen Dincă a explicat că în urmă cu câteva săptămâni a fost simulată o inundaţie pentru a verifica funcţionarea la capacitate maximă a pompelor de evacuare. "Experimentul a demonstrat că dacă pompele ar primi doar mici reziduuri, şi nu deşeuri mari, pasajul nu s-ar inunda. Precizăm că filtrele funcţionează, rolul lor diind de a  nu lăsa să treacă materialele din substanţe nedegradabile care pot contamina apa de ploaie care la rândul ei poate provoca incidente ecologice", a mai explicat reprezentantul Administraţiei Străzilor.

Pasajul Unirii a fost reabilitat în vara anului 2009, fiind redeschis circulaţiei la jumătatea lunii septembrie 2009. Administraţia Străzilor plăteşte, anual, peste două milioane de euro pentru întreţinerea pasajelor nou renovate din Capitală: Unirii, Obor, Victoriei şi Mărăşeşti.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite