Noile metrouri ar putea intra în circulaţie peste două săptămâni. Cât a costat retuşarea peroanelor din subteran şi de ce a întârziat inaugurarea trenurilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primele trenuri de metrou de tip CAF ar urma să intre în circulaţie în aproximativ două săptămâni, după cum a declarat directorul Metrorex, Aurel Radu. Acesta a precizat că aşteaptă un aviz pentru a inaugura trenurile şi a explicat, pentru Adevărul, cât a costat modificarea locurilor din subteran în care metrourile nu circulau în condiţii de maximă siguranţă.

Directorul Metrorex, Aurel Radu, a spus că în acest moment aşteaptă avizul care permite intrarea în circulaţie a trenurilor de metrou produse de  firma spaniolă Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), după ce a fost anunţat că ar mai fi nevoie de câteva teste.

„Nu am primit agrementul. Marţi avem, din nou, o şedinţă comună. De fapt, CAF-ul acreditează trenurile şi ne-ar da o autorizaţie pe trei luni ca să poată să vină ei să facă probe. Am înţeles că trebuiau făcute toate probele pe primul tren, cu toate că AFER-ul a participat la probe pe trenul 1 şi 2, acum au spus că mai e nevoie de nişte probe, nişte studii de zgomot. În perioada asta de trei luni, provizorie, am înţeles că trebuie să vină şi o echipă din Spania care face o analiză“, a precizat, pentru „Adevărul“, directorul societăţii care administrează metroul în Capitală.

Concret, Aurel Radu spune că probele de zgomot au fost făcute, însă nu aşa cum susţin în acest moment cei de la CAF că vor să le realizeze. Cu alte cuvinte, în timp ce una dintre noile garnituri era supusă probelor de gabarit, o alta era supusă celor de sunet, iar acum specialiştii din străinătate spun că ar fi trebuit făcute toate aceste probe pe acelaşi metrou. De asemenea, acesta a ţinut să precizeze că din punct de vedere tehnic noile garnituri au trecut cu bine perioada de teste.

2.000 de euro

Dunărea, prima garnitură ajunsă în România, a parcurs în cadrul testelor de anduranţă 20.000 de kilometri, dar celelalte trenuri au avut de parcurs în cadrul testelor o distanţă mult mai mică. Pentru ca totul să decurgă în condiţii de siguranţă, pe metrourile aflate în teste a fost montat un strat de polistiren şi în unele zone acesta a atins marginea peroanelor, măsură care a condus la mici retuşuri.

„Niciun tren nu a atins peronul, dar acest strat de polistiren, în unele zone în care nu s-a respectat proiectul de pe vremea lui Ceauşescu (n.r. construcţia tunelurilor de la metrou), a atins puţin. Desigur, totul a fost calculat în condiţii nefavorabile şi pentru siguranţa tuturor a fost înlocuit cornierul metalic care există la peroane“, a mai spus Radu.

De asemenea, directorul a precizat că materialele necesare acestor lucrări au costat în jur de 2.000 de euro, fără mâna de lucru a celor care s-au ocupat de micile retuşuri.

Ce sunt CAF-urile?

Metrorex a încheiat în anul 2011 un contract de achiziţie pentru 16 trenuri noi de metrou cu firma spaniolă CAF. Trenurile de metrou realizate de către această companie au început să sosească la Bucureşti din luna decembrie a anului 2013.Imediat ce noile trenuri vor intra în funcţiune, vor putea transporta 1.202 bucureşteni, întinzându-se pe o lungime de 114 metri. Acestea au câte două locuri special amenjate pentru persoanele cu mobilitate redusă, dar şi spaţii destinate transportului bicicletelor.

Totodată, garniturile sunt dotate cu un sistem care informează imediat mecanicul despre eventualele defecţiuni tehnice şi despre cum pot fi rezolvate. Un alt punct forte al trenurilor este sistemul de teletransmise pe care îl au şi care, în mod automat, transmite informaţii prin Wi-Fi despre starea echipamentelor din tren. Prin urmare, atunci când metroul ajunge în depou, specialiştii nu mai trebuie să analizeze situaţia tehnică a trenului pentru a descoperi defecţiunea.

Trenurile au şi un sistem performant de informare a publicului călător, format din indicatoare frontale şi laterale pentru vizualizarea direcţiei de mers a trenului, semnalizări suplimentare acustice şi video pentru accesul în trenuri, dar şi ventilaţie în vagoanele de pasageri.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite