Magazinul Unirea Shopping Center, simbol devalorizat
0Evaluările imobiliare făcute anual pentru raportări financiare arată că Unirea Shopping Center, unul din cele mai cunoscute puncte de reper ale Capitalei, şi-a pierdut semnificativ din valoare în ultimii 5 ani, anul trecut profitul net scăzând aproape la jumătate faţă de cel înregistrat în 2010.
Valoarea companiei Unirea Shopping Center S.A., care deţine binecunoscutul magazin din centrul Capitalei, dar şi pe cel din Braşov, a fost evaluată la sfârşitul lui 2011 la 59,3 milioane de euro, de la 80,7 milioane, cât valora în 2007, o scădere de aproximativ 30%, conform datelor oferite de firma de consultanţă imobiliară DTZ Echinox pentru economica.net.
Încasările din tot anul trecut au fost cu 2,5 milioane de lei mai mici decât în 2010, când s-au raportat venituri de aproximativ 100 de milioane de lei, deşi, în 2011, magazinul s-a îmbogăţit cu chiriaşi noi, brandurile celebre H & M, Stradivarius, Bershka şi Pull & Bear, la parter şi primul etaj, iar Flanco închiriază 2.500 de metri pătraţi la trei.
"Schimbările semnificative din zonele comerciale ale ambelor magazine din Bucureşti şi Braşov, ce au necesitat perioade relativ mari de reamenajare de circa 3-5 luni au dus la obţinerea unor venituri din chirii mai mici cu 7 % faţă de anul precedent. Spaţiile neocupate, de circa 10 % din suprafaţa închiriabilă, sunt de asemenea o cauză a diminuării veniturilor din chirii", se explică în raport.
Pe lângă renovările făcute, profit raportat este mai mic şi pentru că magazinul are mai puţini chiriaşi, nu doar mai puţini vizitatori care sa-şi deschidă portofelul, sau investiţii mari pentru reamenajări. Profitul net raportat pentru 2011 este de 3,5 milioane de lei, faţă de cele aproape 6 milioane din 2010. Unirea Shopping Center este proprietatea familiei Adamescu.
Urmăreşte-ne şi pe FACEBOOK ca să fii la curent cu tot ce mişcă în Bucureşti