Comunitatea bicicliştilor din Bucureşti cere demisia lui Oprescu: „Vrem piste pe şosea. Vrem un oraş al oamenilor“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pe 21 septembrie, bicicliştii bucureşteni vor milita pentru piste de bicicletă în Capitală. FOTO Facebook Comunitatea Bicicliştilor din România
Pe 21 septembrie, bicicliştii bucureşteni vor milita pentru piste de bicicletă în Capitală. FOTO Facebook Comunitatea Bicicliştilor din România

Comunitatea Bicicliştilor din Bucureşti şi Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România anunţă organizarea celui mai mare marş de protest împotriva modului în care Primăria Generală a înţeles dezvoltarea infrastructurii, prin care vor milita pentru amenajarea pistelor de bicicletă în Capitală. Manifestaţia va avea loc sâmbătă, 21 septembrie, sub lozinca: „Vrem piste pe şosea. Vrem un oraş al oamenilor”.

Comunitatea Bicicliştilor din Bucureşti şi Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România anunţă organizarea celui mai mare marş de protest împotriva modului în care Primăria Generală a înţeles dezvoltarea infrastructurii şi vor milita pentru amenajarea pistelor de biciletă. Manifestaţia va avea loc sâmbătă, 21 septembrie, sub lozinca: „Vrem piste pe şosea. Vrem un oraş al oamenilor“.

Militând pentru un oraş al oamenilor şi nu doar al maşinilor, Comunitatea Bicicliştilor din Bucureşti şi Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR) vor porni un marş pe biciclete pentru a-i cere lui Sorin Oprescu demisia din funcţia de Primar General al Capitalei, considerând că edilul le refuză bucureştenilor dreptul la un oraş funcţional şi accesibil.

Evenimentul va avea loc sâmbătă, 21 septembrie, cu ocazia „Zilei Internaţionale fără maşini“. Adunarea participanţilor va fi la ora 14.30, în parcul Herăstrău, intrarea Charles de Gaulle. Participanţii vor milita pentru marcarea benzilor care semnalează accesul bicicliştilor pe carosabil, unica variantă sigură pentru toţi participanţii la trafic şi singura soluţie eficientă pentru un oraş al transportului eficient.

Organizatorii atrag atenţia asupra faptului că, în ultimii ani, proiectele de urbanism promovate şi implementate de Municipalitate au fost unele care contravin atât normelor dezvoltării durabile cât şi principiilor cheltuirii eficiente a fondurilor publice. Astfel, s-a ajuns în situaţia în care, în anul 2013, Bucureştiul este un oraş proiectat pentru maşini, celelalte tipuri de participare la trafic fiind masiv neglijate.

Bucureştiul - cea mai poluată capitală europeană

Programul protestului urmăreşte, în principal, criticarea lipsei unei viziuni a administraţiei oraşului pentru creşterea calităţii vieţii, prin neglijenţe precum neaplicarea măsurilor de siguranţă rutieră, neaplicarea măsurilor de eficientizare a transportului public prin asigurarea de benzi dedicate sau lipsa accesibilizării oraşului pentru persoanele cu deficienţe locomotorii. De asemenea, oragnizatorii protestului acuză Primăria Municipiului Bucureşti de menţinerea în funcţii a persoanelor vinovate de pagube de milioane de euro provocate de recepţia ilegală a pistelor pentru biciclete şi îi impută Primarului General Sorin Oprescu încurajarea transportului motorizat, prin investiţii în infrastructura dedicată acestui tip de trasport, măsuri ce sunt contrare tendinţelor din oraşele civilizate din întreaga lume, care iau măsuri de reducere a traficului motorizat individual.

Protestatarii invocă economiile care ar decurge din încurajarea transportului nemotorizat, siguranţa şi bunăstarea cetăţenilor, precum şi dezvoltarea turismului.

Pe aceeaşi temă: 

Oprescu se laudă la Bruxelles cu piste de biciclete şi cu încurajarea transportului public, în timp ce în Bucureşti situaţia stă cu totul altfel

Oprescu: „De ce să-mi dau demisia?”. O listă scurtă de motive

FOTO Protest pe biciclete pentru Roşia Montană. Mii de persoane au scandat în faţa sediului TVR

Marşul bicicletelor la Alexandria

Încep lucrările la pista de biciclete care va lega Oradea de Ungaria


 

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite