Cine sunt clienţii misterioşi care spionează în magazinele din Bucureşti
0O importantă companie de cercetare de piaţă a derulat un studiu prin care a urmărit să verifice gradul de cunoaştere a activităţii de Mystery Shopping printre români şi cum este aceasta percepută. Dumneavoastră ştiţi ce înseamnă „Mystery Shopping“?
GfK România a realizat un studiu pentru a verifica gradul de cunoaştere al activităţii de Mystery Shopping. La nivel naţional, 21% dintre români au auzit de "mystery shopping", un procent mai mare (33%) fiind înregistrat în rândul celor care obişnuiesc să ofere altora păreri sau recomandări, fie ele online sau offline. Persoanele care cunosc activitatea de client misterios se regăsesc într-o măsură mai mare în Bucureşti (32%) sau alte oraşe mari, sunt tineri (18-34 ani), cu educaţie ridicată, sunt angajaţi şi au venituri în familie care depăşesc 2.000 RON.
Deşi numai 2% din populaţie a lucrat sau lucrează ca mystery shopper, intenţia este semnificativ mai mare: 11% au spus ca ar vrea sa desfăşoare o astfel de activitate în viitor. Atât cei care au lucrat deja, cât şi cei care intenţionează să o facă sunt mai degrabă tineri (până în 40 ani) care provin din oraşele mari.
Ce înseamnă pentru români "client misterios"?
36% dintre cei chestionaţi spun că este o tehnică prin care o companie îşi poate "spiona" angajaţii cu scopul de a-i penaliza sau recompensa, în vreme ce un sfert dintre ei afirmă că este o tehnică prin care o companie îşi poate spiona concurenţa sau prin care îşi evaluează serviciile oferite cu ajutorul unor profesionişti care "interpretează" rolul unui client obişnuit.
Ce este, de fapt, „Mystery Shopping“
Mystery Shopping, un concept utilizat cu succes pe piaţa occidentală de ani buni, începe să-şi facă simţită prezenţa, tot mai puternic, şi în România, arată www.wall-street.ro. Cât de bine prezintă distribuitorii produsele? Oferă distribuitorii clienţilor materiale promoţionale? Ştiu distribuitorii să realizeze demonstraţii cu produsele respective? Cât de sigure sunt răspunsurile producătorilor la aceste întrebări dacă nu realizează servicii de mystery shopping?
Tot prin intermediul proiectelor de mystery shopping se pot evalua comparativ practicile folosite în cadrul firmei versus cele folosite de concurenţă. Pentru orice firmă, cunoaşterea competitorilor este esenţială. Atât timp cât concurenţa oferă aceleaşi produse, serivicii la preţuri asemănătoare, serviciile pentru clienţi vor face diferenţa, mai arată www.wall-street.ro.