Când vor fi puse în circulație noile tramvaie Imperio
0Primăria Municipiului București (PMB) a terminat recepția noilor tramvaie Astra Imperio, iar în câteva zile primele 15 tramvaie vor fi puse în circulație, cu o întârziere de peste două luni, a anunțat, miercuri, primarul general, Nicușor Dan.

”Comisia de Recepție a terminat evaluarea documentelor și a decis că tramvaiele livrate de Astra Arad sunt conforme și respectă cerințele din caietul de sarcini. În câteva zile, cele 15 tramvaie vor fi puse în circulație”, a scris Nicușor Dan pe pagina de Facebook.
La sfârșitul lunii septembrie, Nicușor Dan susținea că noile tramvaie Astra Imperio urmau să intre în circulaţie la sfârșitul lunii octombrie, cu o întârziere de o lună.
"Este o întârziere cam de o lună. (...) O parte este din vina noastră, ne asumăm faptul că discuţiile directe nu au pornit mai devreme şi a fost doar un schimb pe hârtie între noi şi Astra Arad. (...) Vom face verificări ca tramvaiele să fie conforme cu oferta şi cu contractul de finanţare cu Uniunea Europeană", explica edilul general al Capitalei.
Apoi, la începutul lunii octombrie, directorul general al Societăţii de Transport Bucureşti (STB), Adrian Criţ, suștinea, la conferinţa de deschidere a Salonului Auto Bucureşti (SAB) & Accesorii 2022, de la Romexpo, că tramvaiele ar putea intra în circulaţie din luna noiembrie, pe linia 41.
Noul tramvai Imperio „va circula probabil începând de luna viitoare pe linia 41. Discutăm de un proiect cu o valoare de 890 milioane de lei, plus TVA. Este vorba despre o sută de tramvaie care vor circula în Bucureşti", afirma Criţ.
Totodată, potrivit lui, la acel moment se lucra la elaborarea studiilor de oportunitate pentru achiziţia a încă 200 de tramvaie, dintre care 20 bi-direcţionale.
Noua garnitură de tramvaie Imperio este produsă la fabrica Astra Vagoane Călători Arad, are o lungime de 36 metri şi o capacitate totală de 322 de locuri, dintre care 56 pe scaune, precum şi un loc special amenajat în salon pentru fotoliile rulante şi landourile pentru copii.
De asemenea, tramvaiele sunt dotate cu cinci uşi duble, cu sistem antistrivire, ceea ce asigură transferul uşor al călătorilor la urcare şi coborâre, fără obstacole sau zone înguste în dreptul uşilor de acces. Din punct de vedere al confortului, acestea au dotări, precum: echipament de climatizare destinat asigurării aerului condiţionat/încălzirii atât în salonul de călători, cât şi la postul de conducere, salonul iluminat în tehnologie LED, sistem de informare vizuală şi auditivă în tehnologie LED/LCD, afişaje de traseu exterioare şi indicatoare pentru avizare staţii cu LED-uri, monitoare extrawide pentru afişarea traseului şi a staţiilor, respectiv Wi-Fi gratuit pentru călători.
În plus, tramvaiele beneficiază de sistem ticketing şi sistem POS de achiziţionare a cardului direct în tramvai, alături de un sistem de recuperare a energiei la frânare, sistem de supraveghere video 24/24 şi sistem de numărare a călătorilor.
Ca noutate, călătorii vor avea posibilitatea transportării bicicletelor printr-un sistem de prindere şi fixare rabatabil, care să nu ocupe spaţiul destinat celorlalţi utilizatori atunci când nu este folosit.