Bucureşti în 2011: primul mall cultural, stadion naţional şi mai multe pasaje şi parcări
0Proiectele municipalităţii vor prinde contur anul acesta, când vor fi gata lucrările la Pasajul Basarab, la Stadionul Naţional precum şi la mai multe parcări. Pentru unele realizări, Primăria Capitalei a atras investiţii private de sute de milioane de euro.
Începute în urmă cu câţiva ani, o parte dintre proiectele municipalităţii vor avea termen de finalizare sfârşitul acestui an. Astfel, Capitala se va mândri cu primul mall cultural din ţară, o bibliotecă situată pe malul Dâmboviţei care va adăposti 12 milioane de cărţi, săli de lectură, de conferinţe, cafenele, restaurante şi o grădiniţă.
Lucrările, sistate după Revoluţie, au fost reluate în urmă cu doi ani, iar anul acesta în septembrie va fi inaugurată. Spaţiul comparabil cu cel al unui mall va cuprinde, pe lângă clădirea propriu-zisă şi 250 de locuri de parcare, alei pietonale, fântâni arteziene şi va fi împrejmuită de un parc.
Pasajul Basarab, gata după 6 ani
Edilul Capitalei susţine că, după 6 ani de lucrări, la jumătatea acestui an şoferii vor putea circula pe Pasajul suprateran Basarab. Investiţia totală depăşeste 225 de milioane de euro, iar pasajul rutier denivelat face legătura între Bulevardul Nicolae Titulescu, Şoseaua Orhideelor, Podul Grozăveşti, Bulevardul Vasile Milea şi Şoseaua Orhideelor. Viaductul principal al pasajului are o lungime totala de 1.450 de metri.
În prezent se lucrează şi la noul Bulevard Uranus, numit de autorităţi „al doilea Magheru al Capitalei”. Artera va avea două benzi pe sens, plus una destinată circulației tramvaiului şi va costa în jur de 2,2 miliarde de euro. Municipalitatea a estimat că şi acesta va fi gata la sfârşitul anului.
Tot în acest an se vor apropia de final şi lucrările la parcarea subterană de la Universitate care va cuprinde 400 de locuri de parcare. Aceasta costă în jur de 18 milioane de euro, iar termenul de finalizare este de 16 luni.
Cel mai mare stadion al României
Stadionul Naţional “Lia Manoliu” va fi cel mai mare din ţară, dedicat fotbalului, cu o capacitate de 55.600 de locuri. Termenul de finalizare este anul acesta în luna mai. De la începerea lucrărilor şi până acum, Guvernul a contribuit cu 30 de milioane de euro, iar Primăria Capitalei, cu 60 de milioane de euro. Se estimează că pentru acest an mai este nevoie de alte 60 de milioane de euro.
Prima parcare pentru navetişti
Parcarea „inteligentă“ de tip „Park&Ride“ va fi construită în nordul Capitalei, la capătul de linie al tramvaiului 5 din zona Băneasa. Aceasta are rolul de a decongestiona traficul şi de a ajuta navetiştii care, în prezent, îşi lasă maşinile pe bulevarde pentru a-şi continua călătoria până la serviciu cu un mijloc de transport în comun. Pentru a-şi lăsa maşinile în această parcare, şoferii nu trebuie decât să deţină abonament RATB sau Metrorex. Amenajarea parcării face parte din proiectul de reabilitare a Bulevardului Aerogarii, care costa aproximativ 45 milioane de lei. Invistiţia privată pentru sistemul de parcare se ridică la 10 milioane de euro, iar durata de finalizare este de 18 luni.
Tot pentru acest an, Primăria va lucra la alte cinci parcaje subterane. Acestea vor fi construite în zonele cele mai aglomerate din oraş: Piaţa Charles de Gaulle, Edgar Quinet, Valter Maracineanu, Piaţa Dorobanţi şi Piaţa Alba Iulia. Acestea au atras în total, o investiţie de 170 de milioane de euro. Lucrările urmează să înceapă, iar perioada de realizare este cuăprinsă între 18 şi 26 de luni.