Administraţia Străzilor „raşchetează” Capitala. Tehnologica Radion încasează 70 de milioane de lei pentru 20 de artere

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Muncitorii lucrează şi noaptea pentru a nu încurca prea mult traficul. FOTO Mediafax
Muncitorii lucrează şi noaptea pentru a nu încurca prea mult traficul. FOTO Mediafax

De aproape o lună, mai multe artere din Capitală au intrat într-un proces de reabilitare, deşi multe dintre ele nu aveau nevoie. Administraţia Străzilor susţine că este vorba despre lucrări de întreţinere necesare. Municipalitatea plăteşte 70 de milioane de lei pentru lucrări de întreţinere şi reparaţii pe 20 de artere din Capitală. La finalul lucrărilor, la această sumă licitată se pot adăuga şi costuri suplimentare.

„Firma de construcţii care execută lucrări de întreţinere pe aceste bulevarde este Tehnologica Radion. În privinţa costurilor, precizăm că lucrările de întreţinere se execută în baza unui contract subsecvent la acordul-cadru de întretinere pe patru ani. Deocamdată, nu se poate stabili preţul, există doar costuri unitare licitate pentru materiale şi manoperă, la sfârşitul lucrării se va întocmi un deviz cu toate costurile procedeelor tehnice şi materialelor folosite”, a declarat Carmen Dincă, purtătorul de cuvânt al Administraţiei Străzilor (ASB).

Bordurile, schimbate şi ele

Primul lucru pe care l-au făcut muncitorii a fost înlocuirea bordurilor de beton cu altele de granit, cu toate că, nici în acest caz, nu era necesar. Reprezentanţii ASB susţin că şantierul de pe arterele Bucureştiului vor fi gata la începutul lunii septembrie. Toate aceste lucrări fac parte dintr-un contract valabil până în 2014, timp în care ar trebui reabilitate 204 străzi din cele şase sectoare.


Bulevardul Bucureştii Noi, Şoseaua Străuleşti, Calea Griviţei sau bulevardul Mircea Vulcănescu sunt doar câteva dintre cele 20 de străzi unde, de aproape o lună, şoferii bucureşteni îşi rup maşinile. De asemenea, traficul este îngreunat din cauza muncitorilor şi a utilajelor care se află pe asfalt.
 

„Nu sunt lucrări de reabilitare, ci de întreţinere”


„Pe bulevardul Bucureştii Noi şi pe Şoseaua Străuleşti nu se execută lucrări de reabiliare, ci de înteţinere pe Bucureştii Noi, şi respectiv lucrări de reparaţii pe Şoseaua Străuleşti. Diferenţa între cele două tipuri de lucrări este că, în vreme ce la reabilitare, lucrarea se execută în profunzime, pe tot carosabilul, trotuare, linii de tramvaie, adică sunt lucrări de infrastructură, în cazul lucrărior de întreţinere ori reparaţii se intervine punctual, la suprafaţă, pentru remedierea neconformitaţilor, lucrându-se doar la stratul de uzură”, a mai explicat Carmen Dincă.


Reprezentanţii ASB spun că motivele deteriorării carosabilului sunt căderile de masive de zăpada din iarna trecută, dar şi precipitaţiile abundente din acest an ploios. „Se cunoaşte faptul că materialele antiderapante şi umiditatea prelungită deteriorează stratul de asfalt”, a conchis Dincă.


Bulevardul Bucureştii Noi a fost reabilitat în anul 2000, potrivit ASB, „de atunci încoace efectuându-se, conform legii, numai lucrări de înteţinere a stratului de uzură”. Şoseaua Străuleşti a fost reabilitată în 2009, iar acum se află în „întreţinere”.

București

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite