Parcarea din Poiana Mică va fi gata la finele lunii la mai bine de trei ani de la începerea lucrărilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Investiţia se ridică la 16 milioane de lei, din care primăria a fosy nevoită să plătească 8 milioane de lei din bugetul propriu după ce o parte din finanţarea europeană s-a pierdut. Parcarea are 430 de locuri şi va rezolva  o mare problemă a staţiunii Poiana Braşov.

Lucrările la parcarea din Poiana Mică au început acum mai bine de trei ani. Licitaţia a fost câştigată de asocierea de firme Conforest SA şi Tong SRL, iar investiţia se ridică la 16 milioane de lei. Pentru construcţia parcării s-au accesat fonduri eurpepe, dar o parte din finanţarea s-a pierdut după ce în primăvara lui 2016 constructorul a abandonat lucrările după ce construise 85% din parcare.

Primăria a desemnat un nou  constructori, compania SC Romfit SRL din Braşov. Şi a plătit din bugetul propriu 8 milioane de lei pentru finalizarea investiţiei. Parcarea este acum gata, iar constructărul aşteaptă încălzirea vremii pentru a se putea asfalta spaţiul din jurul parcării. Acesta ar putea fi deschisă la finalul acestei luni. Parcarea va rezolva o problem mare a staţiunii Poiana Braşov, extreme de aglomerată iarna. Weekend de weekend sunt restricţii şi maşinile nu mai sunt lăsate să urce în Poianp din cauza crizei de locuri de parcare.

Parcare de 430 de locuri

Parcarea din Poiana Mică este amplasată vizavi de Restaurantul Căprioara, iar accesul în parcare se face pe la parter, din drumul care leagă oraşul de staţiunea Poiana Braşov. Va avea 430 de locuri.  Şoferii care au maşini pe GPL nu îşi vor putea lăsa maşina în moderna parcare. Vor fi două căi de acces, din şoseaua principală, dotate cu bariere, iar accesul se va face pe baza unui tichet.

Tot în zona intrării va exista o tabelă electronică unde vor fi afişate atât numărul de locuri libere existente, cât şi locul de parcare repartizat celui care va intra. De aici, maşinile se vor distribui către locurile de parcare urmând un circuit clar, zona de circulaţie fiind cu sens unic. Plata se poate face la automatele de plată, localizate la parter şi la subsol, dar şi în holurile de acces spre ieşire.

Această variantă clasică de parcare este avantajoasă deoarece presupune costuri mai mici faţă de o parcare automatizată, dar presupune o suprafaţă construită mai mare. Un alt avantaj îl constituie faptul că nu există rampe de acces sau de ieşire din parcare, deoarece a fost valorizată panta naturală a terenului. Astfel, accesul în parcare se va face la parter, pe latura de NE, de la cota superioară a terenului, iar ieşirea se realizează două niveluri mai jos, pe latura opusă a clădirii, direct la cota de teren de pe latura de SV, spre complexul Silver Mountain.

Braşov

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite