Marian Godină, despre limitatoarele de viteză: „De ce le urâm şi de ce sunt necesare. Pentru că există şoferi inconştienţi şi pietoni care se cred singuri în trafic“
0Primăria Braşov a decis să remonteze limitatoare de viteză la 36 de treceri de pietoni din oraş. Imediat au apărut şi numeroase comentarii împotriva măsurii. Poliţistul Marian Godină a intervenit şi a explicat de ce limitatoarele sunt eficiente, chiar dacă sunt enervante pentru şoferi.
Anul trecut, limitatoarele au fost desfiinţate la cererea şoferilor. Numărul de accidente însă este mare, iar poliţia a cerut Primăriei să le reamplaseze. Mai mulţi braşoveni au comentat în mediul online şi au criticat măsura. Marian Godină a explicat cu unorul characteristic de ce aceste limitatoare au rostul lor.
„În Braşov a început montarea a numeroase limitatoare de viteză în apropierea trecerilor pentru pietoni şi a intersecţiilor unde au loc frecvent accidente rutiere, astfel că pe mai multe grupuri de trafic au apărut comentarii pro şi contra, din ce am citit eu, mai numeroase fiind cele împotriva limitatoarelor de viteză, deşi cele montate deja şi-au dovedit eficienţa prin scăderea drastică a numărului de accidente rutiere. Ca şofer care cunoaşte străzile Braşovului şi amplasarea trecerilor, având obiceiul de a reduce viteza înaintea trecerilor, găsesc aceste limitatoare de viteză foarte enervante. Ca pieton care nu se aruncă pe trecere ca în piscină şi traversează strada numai după ce se asigură că nu se apropie cu viteză vreun dobitoc, găsesc limitatoarele de viteză inutile“, a scris pe Facebook Marian Godină.
Maşina mai importantă decât pietonul?
Din păcate nu există doar şoferi prudenţi şi pietoni responsabili aşa că poliţistul îşi continuă mesajul. „Ca poliţist care aproape în fiecare zi de serviciu merge la un accident în care un pieton a fost lovit pe trecere, găsesc limitatoarele de viteză o soluţie extrem de eficientă şi de adaptată unui trafic din care fac parte atât de mulţi şoferi care nu ştiu să reducă viteza în zona trecerilor şi atât de mulţi pietoni care consideră marcajul trecerii un fel de loc sfânt în care, odată ce au pus piciorul, nimic nu li se mai poate întâmpla. Îmi aduc aminte de începutul iernii, moment în care limitatoarele de viteză fuseseră scoase de pe carosabil pentru a se putea face deszăpezirea. Deşi fuseseră scoase de vreo lună deja, vedeam maşini ai căror şoferi încetineau instinctiv când se apropiau de locurile unde se învăţaseră să fie limitatoare. Ce tare mi se părea asta! Adică trecerile alea de pietoni erau acolo de ani de zile, dar nu reuşiseră încă să-i facă să încetinească cu gândul că s-ar putea să lovească vreun pieton, dar nişte limitatoare care fuseseră montate un an reuşiseră să-i facă să reducă viteza cu gândul că s-ar putea să îşi rupă vreo suspensie sau bucşă. Deci sunt mai importante piesele maşinii decât viaţa unui pieton? Cum poţi să reţii că în zona aia e posibil să-ţi rupi maşina dacă mergi tare, dar nu eşti capabil să reţii că urmează o trecere unde e posibil să loveşti un om? În concluzie, dacă asta e singura metodă de a ne educa, adică ori încetineşti, ori îţi rupi maşina, din partea mea să monteze limitatoare la toate trecerile. Prefer să văd un mecanic cum urcă o maşină pe un elevator, decât un coleg de la SMURD cum urcă un om pe-o targă“, a mai scris Marian Godină.
