Consiliul Judeţean Braşov a alocat 10 milioane de euro pentru continuarea lucrărilor la Aeroport

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pista Aeroportul Braşov stă nefolosită de aproape trei ani. FOTOArhivă
Pista Aeroportul Braşov stă nefolosită de aproape trei ani. FOTOArhivă

Autorităţile judeţene au demarat şi licitaţia pentru desemnarea unei firme care să continue lucrările. Pentru finalizarea Aeroportului este nevoie de 57 de milioane de euro.

CJ Braşov a alocat din bugetul propriu 10 milioane de euro după ce de la Guvern nu s-au alocat fonduri. „Din păcate, nici în bugetul de stat pe anul în curs nu au fost alocate sume pentru susţinerea acestei investiţii. Din acest motiv şi ţinând cont de importanţa pe care o are realizarea aeroportului pentru dezvoltarea economică a întregii zone, Consiliul Judeţean Braşov a alocat în bugetul propriu al judeţului Braşov pe anul 2017 o sumă totală de  47,134 milioane lei (peste 10 milioane euro) pentru continuarea investiţiei“, a declarat Adrian Veştea, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov.

Autorităţile judeţene urmează să desemneze firma care se va ocupa de continuarea lucrărilor la aeroport. „Am demarat procedurile de licitaţie pentru achiziţionarea serviciilor de proiectare a suprafeţelor de mişcare aeroportuare, conform studiului de fezabilitate revizuit în luna decembrie 2016.  În prezent, suntem în etapa de evaluare a ofertelor aferente acestei proceduri de licitaţie, la care s-au prezentat 4 firme ofertante. Respectând termenele prevăzute de legislaţia achiziţiilor publice şi în situaţia în care nu vor exista contestaţii ale rezultatului procedurii, contractul de proiectare se va semna în a treia săptămână a lunii mai. Termenul de predare a proiectului tehnic conform caietului de sarcini este de 75 de zile, după care vom demara procedurile de licitaţie pentru execuţia lucrărilor“, a mai spus Adrian Veştea.

Pentru finalizarea Aeroportului este însă nevoie de mulţi bani, respective  57.505.600 euro. Această sumă este necesară pentru terminalul de pasageri de 3600 de mp, turnul de control, parcarea de 163 de locuri şi alte lucrările  necesare finalizării investiţiei cum ar fi căile de rulare, gardul, porţile şi toate drumurile din interiorul suprafeţei aeroportului.

Aeroportul ar fi profitabil

Deşi există studii clare că un aeroport la Braşov ar avea cel puţin 300.000 de pasageri pe an, acesta nu este o prioritate deşi Braşovul este al doilea oraş turistic al ţării. În plus Braşovul este oraşul care atrage cei mai mulţi străini în România. Toate guvernele au promis finanţarea lui, dar acest lucru nu s-a întâmplat. De-a lungul timpului au fost mai multe speculaţii că nu se doreşte acest aeroport deoarece există studii că Braşovul ar putea atrage 20% dintre turiştii care aterizează la Otopeni.

În masterplanul României din anii trecuţi la priorităţi au fost aeroporturi în oraşe mult mai mici care nici nu se pot compara cu Braşovul la turism. Cum ar fi Tulcea care avea nevoie de 6,1 milioane de euro sau Craiova, unde aeroportul ar putea fi modernizat cu 69 de milioane de euro. În masterplan mai era menţionat şi Aeroportul de la Baia Mare care este o prioritate deşi în 2014 a avut 21.000 de călători.

Braşov

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite