Braşov: Telegondola rămâne un vis pentru braşoveni

0
Publicat:
Ultima actualizare:
O astfel de instalaţie de transport costă opt milioane de euro
O astfel de instalaţie de transport costă opt milioane de euro

Încă din 2005 se tot vehiculează ideea construcţiei unei telegondole între Braşov şi Poiana Braşov. Până în prezent, însă, nu s-a făcut nici măcar studiul de fezabilitate. Primăria Braşov caută un investitor privat pentru a realiza instalaţia

Mai citiţi şi:

Aeroportul, o marotă electorală de 18 ani

Locuinţele sociale au rămas teren viran

Campusul şcolar de la Metrom, un şantier abandonat

Urşii n-au mai aşteptat bariera cu ultrasunete

Braşovul subteran, o promisiune dată uitării

Faptul că discuţiile despre telegondola peste Braşov au fost doar o simplă promisiune devine tot mai evident odată cu trecerea timpului. Iniţial, propunererea construirii unei telegondole care să facă legătura cu staţiunea Poiana Braşov direct de la Gară a fost vechiulată în 2005, iar în primăvara anului trecut, primarul George Scripcaru readucea acest subiect în discuţie şi chiar i-l prezenta ministrului Turismului, Elena Udrea, în vederea obţinerii unei finanţări.   

„Nu am avut fonduri"

Proiectul telegondolei a fost, însă, din nou tras pe linia moartă şi nu s-a mai făcut nimic în acest sens, dând dovată că a fost doar un alt vis al edililor, care de fapt nu poate fi pus în practică.

„Am căutat un partener privat pentru realizarea acestor investiţii, întrucât erau destul de costisitoare. Noi nu am avut fonduri pentru a derula acest proiect şi de aceea am ales să căutăm o firmă cu care să colaborăm, dar deocamdată, nu am găsit", a explicat Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov.  

Traseu modificat

Faţă de proiectul iniţial, traseul telegondolei a fost modificat, respectiv amenajarea punctului de plecare în zona fostului Stadion Municipal din Bartolomeu, în loc de Gara Braşov. Totodată, din Poiana Mică până în staţiune urma să fie amenajată o altă instalaţie de transport pe cablu, „Costurile de realizare a investiţiei sunt mai reduse pe traseul Bartolomeu - Poiana Braşov, respectiv opt milioane de euro. Dacă am construi-o pe traseul stabilit iniţial, costurile ar fi duble. De asemenea, în zona Bartolomeu putem amenaja şi o parcare, unde turiştii şi-ar putea lăsa maşinile", a explicat în primăvară primarul.

Doar pe vorbe

De asemenea, primarul Braşovului a vehiculat ideea dării în folosinţă a instalaţiei de transport pe cablu până în iunie 2012, cu toate că întreg proiectul este doar la faza de discuţie de ani de zile. Până în prezent, nu s-a întocmit nici măcar studiul de fezabilitate.

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite