Noi imagini cu lucrările la podul suspendat peste Dunăre de la Brăila. Montajul tablierului avansează rapid VIDEO
0Montajul tablierului la Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila avansează bine, a anunţat miercuri, 4 mai, Irinel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Podul de la Brăila este cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 30 de ani din România.
Podul suspendat peste Dunăre este construit în proporţie de aproape 70 la sută, iar la finalul anului va fi gata, promit constructorii.
„Au sosit în şantier 32 de tronsoane de tablier. Zece au fost montate deja, pe zona centrală a podului. Alte câte cinci elemente de tablier au fost sudate la sol, la fiecare pilon (de pe malul dinspre Brăila şi de pe malul dinspre Tulcea).
Şase tronsoane au fost montate între blocurile de ancoraj şi piloni, pe ambele maluri. Alte şase tronsoane, trei pe fiecare mal, se sudează şi se pregătesc de montaj, lângă blocurile de ancoraj”, a anunţat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioşteanu, pe pagina sa de Facebook.
În total vor fi 86 de segmente de tablier metalic ce vor fi montate. Acestea vor forma structura suprafeţei de rulare a podului de la Brăila. Fiecare segment al tablierului metalic are o greutate medie de 250 de tone. Segmentele de tablier metalic au fost realizate la şantierul naval Brăila.
Se lucrează şi la drumurile de acces
„Continuă lucrările şi la drumurile de acces, atât pe malul dinspre Tulcea, cât şi pe cel dinspre Brăila. Având în vedere promisiunea constructorului de a termina lucrarea, până în decembrie anul acesta, depunem toate eforturile pentru a-l sprijini să-şi respecte angajamentul”, a transmis Scrioşteanu.
Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila va fi cea mai înaltă construcţie din România şi cea mai scumpă lucrare de infrastructură realizată în ultimii 30 de ani.
Podul de la Brăila va fi ultimul pod peste Dunăre, înainte de vărsarea în Marea Neagră, cel mai mare din România şi al treilea din Europa ca dimensiune.
Investiţia presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul judeţului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime 1,9 kilometri.
Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1120 m) şi două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila şi de 364,6 m pe malul Tulcea. De o parte şi de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. Drumul principal va avea două benzi pe sens şi va lega judeţul Brăila de judeţul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. În rest, vor fi realizate intersecţii giratorii, 33 de poduri, podeţe, pasaje şi o staţie de taxare.
Pilonii au 192 m înălţime totală de la partea superioară a fundaţiei şi sunt localizaţi în aproprierea malurilor. Fiecare pilon este prevăzut cu scări şi lift, accesul fiind permis din benzile de întreţinere localizate pe ambele părţi ale tablierului.
La pilonul Brăila sunt 72 piloţi de 40 metri lungime, iar la pilonul Tulcea sunt 72 piloţi de 38 metri lungime.
În cadrul Master Planului General de Transport, podul figurează ca parte a Drumului Expres Buzău – Brăila – Tulcea – Constanţa, drum planificat a se realiza în perioada 2020–2030, care va conecta Nordul Munteniei şi Sudul Moldovei de Nordul Dobrogei, unde se află Delta Dunării.
Vă mai recomandăm să citiţi şi:
Podul suspendat de la Brăila: În ce stadiu sunt lucrările la cel mai mare pod din România VIDEO
Podul suspendat peste Dunăre, la răsărit. Imagini superbe realizate de un fotograf profesionist FOTO