Brăila şi-a inaugurat centrul de informare şi promovare turistică. Deşi costul investiţiei a iscat controverse, autorităţile se declară mulţumite

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primăria Brăila a inaugurat oficial noul Centru Naţional de Informare şI Promovare Turistică (CNIPT), construit cu bani europeni, printr-un program coordonat de Autoritatea Naţională pentru Turism. În ciuda controverselor legate de costurile exagerat de mari ale acestei construcţii în formă de chişc din lemn şi sticlă, autorităţile locale spun că investiţia îşi merită banii.

Conform unui comunicat al Primăriei, Centrul Naţional de Informare şi Promovare Turistică Brăila, care este amplasat într-o parcare din centrul vechi al municipiului, pe Calea Galaţi, lângă cinematograful “Central”, îşi propune să contribuie la creşterea circulaţiei turistice locale şi regionale, prin promovarea obiectivelor specifice oraşului şi împrejurimilor sale, oferirea de informaţii privind oferta locală de cazare, organizarea de manifestări expoziţionale de turism.

Beneficiari direcţii sunt turiştii români şi străini, tur-operatorii de turism cărora li se oferă posibilitatea să îşi promoveze pachetele de vacanţă, oamenii de afaceri aflaţi în tranzit sau cu interese de afaceri în zonă, persoanele care doresc tratament balnear şi de recuperare. Beneficiarii indirecţi sunt proprietarii obiectivelor turistice, proprietarii de hoteluri şi pensiuni, restaurantele, comunele învecinate, implicit populaţia municipiului Brăila, prin creşterea veniturilor la nivel local.

La inaugurare au fost prezenţi primarul Aurel Simionescu, viceprimarul Doiniţa Ciocan, prefectul Mădălina Cochino, preşedintele Consiliului Judeţean, Ionel Epureanu, precum şi alţi câţiva şefi de direcţii din cadrul Primăriei Brăila. Oficiile de gazdă au fost făcute de Camelia Guşatu, directorul Direcţiei de Cultură, instituţia care se va ocupa de activitatea CNIPT.

Deşi s-a comentat mult în spaţiul public că investiţia de 438.000 lei a fost prea mare pentru genul acesta de construcţii, oficialii brăileni spun că, din contră, s-a cheltuit mai puţin decât a fost prevăzut iniţial. Asta în contextul în care, la nivel naţional, au fost construite 25 astfel de chioşcuri, iar cel de la Brăila ar fi avut valoarea cea mai mică.

“Bugetul iniţial alocat de Autoritatea Naţională pentru Turisma fost de peste 600.000 lei, iar noi am cheltuit 438.000 lei. La Brăila, valoarea finală eligibilă a acestui proiect a fost cea mai mică, în comparaţie cu centrele similare construite în alte oraşe", a declarat Adelina Ghionu, managerul de proiect care s-a ocupat de construirea şi dotarea centrului de informare de la Brăila.

"Finalizăm încă un proiect, la fel de discutat şi de comentat, că e cu moţ, că e fără moţ, dar e un proiect pe care îl finalizăm şi care aduce o notă de civilizaţie în zona aceasta", a declarat, la rândul său, primarul Aurel Simionescu.

Citiţi şi

Brăila



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite